Чайко Л. Ф. Порівняння чисел у межах 10. Співвіднесення цифри, числа і кількості (Конспект відкритого уроку, 1 клас) / Л. Ф. Чайко // Педагогічний пошук. - 2017. - № 4. - С. 65–67.
Анотація
Подано конспект відкритого уроку у формі казки відповідно до програми з математики і тематичного планування.
Ключові слова: цифра, спадання, зростання, елемент, персонаж, казка.
Казка-гра завжди викликає в учнів бурю емоцій, пробуджує інтерес до навчання. Зміст, прийняті зобов’язання, правила сприяють розвитку пізнавальної діяльності, підвищують увагу й працездатність. Учні пізнають, запам’ятовують, рахують, розташовують числа за кольорами, порівнюють, співвідносять їх з відповідною кількістю предметів, демонструючи свої знання і вміння, стають повноцінними учасниками уроку. Вчителеві ж відводиться роль його «диригента». Під час проведення уроку повторюються й узагальнюються знання, отримані раніше, а також використовується комп’ютерна презентація. Вона застосовується на всіх етапах уроку та відповідає загальнодидактичним принципам наочності, систематичності й послідовності засвоєння знань. Допомагає учням інтерпретувати, оцінити, систематизувати навчальний матеріал, розвиваючи гносеологічну активність. На уроці використано: роботу в малих групах та індивідуальну роботу (з елементами методики Монтессорі), рольову гру, вправи. Усі ці види роботи сприяють розвитку тактильних відчуттів, креативному мисленню, уяви та усвідомленню себе частиною колективу, своєї ролі й потенціалу.
Мета:
навчальна: вдосконалювати навички лічби предметів у межах 10 в прямому і зворотному напрямку; закріпити вміння співвідносити цифру з числом і відповідною кількістю предметів, порівнювати числа, використовуючи знаки «>», «<», «=»; продовжити роботу над формуванням у дітей уміння порівнювати числа в межах 10; закріпити графічні навички письма цифри 7;
корекційно-розвиткова: формувати ключові компетентності (вміння вчитися – самоорганізовуватись до навчальної діяльності у взаємодії з іншими учасниками навчально-виховного процесу, розвивати логічне мислення);
виховна: виховувати бажання читати художню літературу, прищеплювати моральні норми і правила поведінки, спираючись на вчинки героїв твору; виховувати зацікавленість, допитливість, інтерес до математики; дотримуватись гігієнічних правил письма.
Обладнання: презентація (казка «Колобок»), картки.
Форма уроку: урок-казка.
Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном