UA Рус

Затверджено новий порядок організації інклюзії в школах

17 вересня 2021 986 Друк
Затверджено новий порядок організації інклюзії в школах

Кабінет Міністрів затвердив новий Порядок організації інклюзивного навчання в школах.

Новий порядок почне діяти з 1 січня 2022 року.

Які зміни зазначені в документі?

Про це пише “Нова українська школа”.

Одною з головних змін є введення поняття рівні підтримки” – обсягу тимчасової або постійної підтримки в навчанні дітей, які цього потребують. Рівень підтримки співвідносний зі ступенем прояву труднощів.

Якщо в учнів виникають незначні, поодинокі труднощі, які можна подолати зусиллями закладу освіти, їм може надаватися підтримка першого рівня. Для такої підтримки не потрібен висновок ІРЦ,

Якщо зусиль закладу освіти недостатньо, батьки мають звернутися до інклюзивно-ресурсного центру за комплексною психолого-педагогічної оцінки розвитку особи. Вона визначить, який рівень підтримки може надаватися такому учню.

Зокрема, другий рівень надається учням, які мають труднощі II ступеня прояву (труднощі легкого ступеня прояву) – наявність бар’єрів у різних сферах розвитку, що перешкоджають успішному функціонуванню (навчанню / взаємодії / ігровій діяльності / мобільності), є потреба в пристосуваннях освітнього середовища (індивідуальній програмі розвитку, навчальному плані, дизайні приміщень відповідно до потреб), допоміжних засобах і додатковій підтримці, присутності асистента вчителя.

Третій – надається учням, які мають труднощі III ступеня прояву (труднощі помірного ступеня прояву), коли є бар’єри в різних сферах розвитку, що перешкоджають успішному функціонуванню (навчанню / взаємодії / ігровій діяльності / мобільності), є потреба в пристосуваннях освітнього середовища (індивідуальній програмі розвитку, навчальному плані, адаптації змісту навчання, дизайні приміщень тощо), допоміжних засобах і додатковій підтримці, присутності асистента вчителя. Можлива потреба в присутності асистента дитини.

Четвертий – надається особам з ООП, які мають труднощі тяжкого ступеня прояву, коли є бар’єри в різних сферах розвитку, що перешкоджають успішному функціонуванню (навчанню / взаємодії / ігровій діяльності / мобільності), є потреба в пристосуваннях освітнього середовища (індивідуальній програмі розвитку, навчальному плані, адаптації або модифікації змісту навчання, дизайні приміщень тощо), допоміжних засобах, інших додаткових послугах та пристосуваннях (наявність ресурсної кімнати тощо), присутності асистента вчителя й учня.

Учням із найважчими ступенями прояву надається п’ятий рівень. Водночас, умови повторюють четвертий рівень.

Підпишіться на email розсилку!

Порядок передбачає, що якщо в школі є кілька класів з учнями одного року навчання, то вони розподіляються пропорційно між такими класами з урахуванням обсягу тимчасової або постійної підтримки учнів з ООП:

  • не більше одного учня, який потребує четвертого чи п’ятого рівня підтримки;

  • не більше двох учнів, які потребують третього рівня підтримки;

  • не більше трьох учнів, які потребують другого рівня підтримки.

Учні, які потребують першого рівня підтримки, розподіляються між класами без урахування кількості таких осіб. До класу-комплекту учні зараховуються без урахування кількості таких осіб.

Також змінені умови проведення індивідуальних і групових корекційно-розвиткових занять. Групові заняття проводять для 2–8 учнів.

Окрім того, дозволено створювати інклюзивні міжкласні групи (різні роки навчання) для проведення занять і вивчення предметів та інтегрованих курсів. У такі групі може бути від 6 до 12 учнів.

Ознайомитись із Порядком можна за посиланням.

Опубліковано:
Освітній портал
Редакція сайту не є автором статті, тому всі його джерела належать автору самої статті
0.0
Актуальність і новизна:
Подача і оформлення матеріалу:


Вам також може сподобатись

Показати більше

Нещодавні матеріали бібліотекки

Показати більше

Підпишіться на email розсилку!

Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном

Новина додадана до збережених

Перейти до кабінету
x
x
Статус користувача