Закон «Про забезпечення функціонування української мови як державної» набуває чинності 16 січня 2021 року.
Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь повідомляє, що всі надавачі послуг, незалежно від форми власності, зобов’язані будуть обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари й послуги українською мовою.
Він наголосив, що це стосується і освітніх послуг: “Варто пам’ятати, що вимога щодо обслуговування державною мовою стосується не лише сфери торгівлі. Йдеться також про освітні послуги (у тому числі гуртки й секції), медичне обслуговування, надання соціальних послуг тощо”.
Також інформація на цінниках, в інструкціях, технічних характеристиках, маркуванні, квитках, меню тощо повинна подаватись українською мовою.
“У разі порушення права на отримання інформації та послуг українською мовою, споживачеві доцільно, насамперед, звернутися до працівника відповідної установи з проханням обслуговувати його українською, до менеджера або вищої керівної посадової особи з проханням виправити ситуацію, зафіксувати порушення в книзі скарг.
Кожен громадянин також може скласти скаргу на ім’я Уповноваженого із захисту державної мови, спрямувати її письмово або електронною поштою на адресу Уповноваженого. При цьому важливо надати максимально повну інформацію про суб’єкт господарювання, обставини та докази, що підтверджують порушення”, – пояснив уповноважений із захисту державної мови.
Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном