ЩО ЄДНАЄ РІЗНІ ЕФЕКТИВНІ «МАШИНИ»?
Міжнародні дослідження успішності школярів
Тут, з одного боку чи не кожен з небайдужих українських освітян знає про стабільно високий рівень успішності школярів, наприклад, Південної Кореї чи тієї ж прісно відомої Фінляндії, або недавній вихід у п’ятірку лідерів нашого сусіда – Польщі.
Науково-педагогічні розробки
У той же час, з іншого боку, ми не знаємо жодного педагога-новатора, рівня світового гуру з цих країн, щоб методикою якого зацікавився світ.
Мотиваційна «пружина»
У нас замовчується (думаєте, що випадково?) про те, що у цих країнах на навчання у академічних профільних ліцеях для старшокласників та в університетах апріорі не можуть попасти випускники 9-х класів чи, відповідно, випускники старшої ланки системи ЗСО з посередніми освітніми досягненнями, вже не кажучи про слабкі.
При цьому, особливо у Фінляндії, "там" до учнів початкового та базового циклів педагоги ставляться як до дітей, яким потрібна любов та увага, а не вимогливість заради «міцних знань».
Корінь системно-високої якості навчання починає «нарощувати свою масу» за такого принципу організації переходу від дитячого шкільництва до профільно наукового чи профтехнічного спрямування зі ставлення до навчання учнів.
А вже потім, але практично одночасно, настає так, що у середовище старшокласників та студентів з гарною освітньою підготовкою слабкі вчителі чи викладачі апріорі не можуть попасти.
Відтак у спільноті з достатньо інтелектуальними учнями/студентами та вчителями/викладачами різні методики та формати академічної свободи завжди даватимуть гарний результат.
«От і все. Все просто», - як каже пан Саакашвілі.
Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном