Реалії сьогодення вимагають нових підходів до навчання. Діти мають отримувати інформацію відповідно до вимог сучасності. Вчитель відіграє важливу роль в навчальному процесі. Він є носієм знань, який безпосередньо впливає на формування у дітей всіх необхідних для подальшого життя компетентностей. Водночас учні прагнуть більше свободи і самостійності під час здобуття знань. З цією метою в освітньому процесі можна застосувати методику «Перевернутого класу».
Головною метою даного методу є формування активного, втягненого в освітній процес учня, який вміє думати, співпрацювати, запитувати, допомагати, просити про допомогу, вести дискусію, аргументувати, аналізувати та виражати власну думку.
Метод «Перевернутого класу» є різновидом змішаного навчання, особливість якого полягає у тому, що учні вдома повинні самостійно ознайомитись з новим навчальним матеріалом, а на уроці розв’язувати практичні завдання під керівництвом вчителя для засвоєння та закріплення вивченого.
Так педагог перетворюється на помічника-консультанта, який допомагає дітям отримати практичний досвід від набутих знань. Водночас така методика змінює відношення самих школярів до навчання. Вони перетворюються з простих слухачів на діячів, які опановують нову інформацію шляхом самонавчання, що сприяє розвитку самостійності та пізнавальної активності.
Такий метод сприяє появі більшої кількості часу для практики, розвитку критичного мислення, ведення дискусій, оскільки учні йдуть на урок вже підготовленими. Також під час самостійного опрацювання матеріалу школярі опановують сучасні цифрові технології. Водночас вони вивчають матеріал не для оцінки, а для можливості застосування отриманих знань на практиці.
Різновиди методу:
Застосовування методу «перевернутого класу»
Мотивувати учнів до самостійного вивчення матеріалу дозволять активні форми опрацювання інформації, які має застосовувати вчитель під час створення контенту. Можна також користуватися наявними ресурсами з відеоматеріалами на дану тему. Для того, щоб залучити учнів до опрацювання інформації, їм слід запропонувати вести короткий конспект, сформувати тезиси чи зобразити таблицю.
На уроці для закріплення знань краще застосовувати творчі завдання, освітні ігри, дискусії, що зацікавлять учнів та мотивуватимуть до отримання нових знань задля їх практичного застосування.
Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном