Укр Рус

Математичні практики для молодших школярів, які дають ефективний результат

Математичні практики для молодших школярів, які дають ефективний результат

Математика вважається однією із найскладніших шкільних дисциплін, вивчення якої потребує більше часу, оскільки вчитель має пояснювати учням складний матеріал простими словами для кращого розуміння та запам’ятовування інформації. Канадська педагогиня Світлана Цимбал-Святненко в межах співпраці з ГО «Смарт освіта» поділилася власним досвідом, як зробити урок математики цікавим та захопливим для дітей, використовуючи прості математичні практики.

Вона зауважує, що для молодших школярів надзвичайно важливою є візуалізація математичних інструментів та їхній зв’язок із реальним життям, бо саме це дає змогу поглибити розуміння предмета та викликати зацікавлення навчанням. Дітям варто наводити приклади, де вони можуть зустрітися з математичними величинами у повсякденному житті, а саме:

  • у календарях (дати, дні тижня, орієнтування в цифрах до 30);
  • магазинах (ціни, вага, об’єм);
  • кулінарії (міряємо та зважуємо продукти);
  • у банку;
  • на вулиці та в природі (номери будинків, геометрія, симетрія, закономірності й імовірності);
  • в мистецтві (ті самі закономірності, геометрія та вимірювання);
  • в комп’ютері (алгоритми, порядок, ймовірності);
  • спорті (траєкторія, геометрія);
  • навіть у тілі людини.

Одна з найважливіших тем у початковій школі – це рахування. Педагогиня радить частіше моделювати рахування в класі – парти, вікна, пальці, учні. І робити це краще ц формі гри.

Підпишіться на email розсилку!

Важливим елементом розуміння математики в початкових класах є наочність, тому варто використовувати різноманітні маніпулятивні інструменти, які допомагали б дітям орієнтуватися. Це можуть бути числові таблиці до 100,  доміно, жетони, блоки десятків та одиниць, кубики з крапочками тощо.

Учням можна запропонувати створити картини з геометричних фігур.

Календар є дієвим інструментом для вивчення математики. Так, можна рахувати дні місяця, вперед назад, шукати сьогодні, завтра, вчора, вишукувати послідовності та закономірності. Обравши окремий день, можна робити вправи на додавання та віднімання:

  • скільки шкільних днів залишилося до якогось очікуваного свята?
  • яке число буде через 10 днів?
  • як розбити сьогоднішнє число на десятки, одиниці, записати його числами чи словами?
  • як представити число сьогоднішнього дня монетами?

Аби допомогти дітям пов’язати математику з життям педагогиня радить вчителям:

  • віднайти цей зв’язок насамперед для себе;
  • використовувати календар для кращого розуміння послідовності, закономірності й порядку;
  • використовувати наочні інструменти, які допоможуть поглибити розуміння смислу числа й цифри;
  • представляти дітям числа та цифри по-різному;
  • робити акцент на візуалізацію математики;
  • реалізовувати прості математичні проєкти, пов’язані з реальним життям навколо;
  • ставити такі питання, на які учням було б цікаво шукати відповіді, можливо, помилятися, але водночас вчитися і розвиватися.

 

 

 

Опубліковано:
Освітній портал
Редакція сайту не є автором статті, тому всі його джерела належать автору самої статті
0.0
Актуальність і новизна:
Подача і оформлення матеріалу:


Опитування
Як ви оцінюєте роботу Шкарлета С.М.
Голосувати

Вам також може сподобатись

Показати більше

Нещодавні матеріали бібліотекки

Показати більше

Підпишіться на email розсилку!

Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном

Новина додадана до збережених

Перейти до кабінету
x
x
Статус користувача