UA Рус

"Кілька думок про електронні класні журнали і щоденники" - Ігор Лікарчук

Кілька думок про електронні класні журнали і щоденники - Ігор Лікарчук

Кілька думок про електронні класні журнали і щоденники.

1. У мене створюється враження, що вони запроваджуються для посилення тотального контролю за учнями і вчителями. Якщо це так, то це абсолютно не потрібна затія. Бо іще одним батогом, навіть електронним, того, хто не хоче вчитися, вчитися не примусиш. А поява іще одного будяка у здоровенному букеті подібних, які використовуються для ганебно-принизливого контролю за роботою вчителя - це продовження формування стійкої відрази до цієї професії й недовіри до нього.

2. Електронні щоденники і журнали (як і паперові) акцентують увагу не на позитивній мотивації до навчання, а на возвеличенні поточної оцінки учня, факту «був чи не був у школі», домашніх завдань. Тобто, йде мова про посилення абсолютної формалізації освітнього процесу. Із якістю освіти це все має стільки ж спільного, як свійська свиня із морською свинкою.

3. Доступ до електронного журналу та електронного щоденника важливі для батьків типу «яжемать» і буде потужним збуджуючим чинником для їхніх постійних конфліктних ситуацій із учнями та вчителями. Це комусь потрібно? Єдине, що радує: батьків типу «яжемать» багато, але такі не всі. Розумні батьки ніколи не будуть робити проблеми для себе, дітей і вчителів через оцінки. То чи потрібно їм щодня отримувати інформацію про такі оцінки?

Підпишіться на email розсилку!

4. Боюся, що з рівнем комп’ютерної грамотності наших учнів (набагато кращої, ніж у багатьох вчителів) проблема іхнього втручання в електронні журнали та щоденники може стати дуже серйозною. Але, якщо раніше псування паперового класного журналу було НП місцевого масштабу (між іншим в останні десятиліття про такі факти розголосу майже не чули), то з державною системою електронного ресурсу це вже буде кримінальне правопорушення з усіма наслідками, котрі з цього випливають. Між іншим, у Інтернеті вже є інформація про кримінальні справи в Росії стосовно внесення учнями змін в оцінки у електронних журналах. Ми готові до такого розвитку подій? І тут справа не лише в рівні правових знань та правової відповідальності учнів. Тут серйозна проблема в технічному забезпеченні наших загальноосвітніх закладів. А про її рівень ми всі дуже добре знаємо.

5. Якщо є рішення про запровадження електронних класних журналів, то де рішення про відміну паперових? І чи не будуть ревізори та фінансові аудитори під час перевірок вимагати паперові журнали? Якщо будуть і рішення про відміну паперових немає, то це означає, що вчителі виконуватимуть подвійну роботу. Це є фактично подвійна бухгалтерія. А у подвійній бухгалтерії помилки неминучі. Й відповідальність також неминуча. Це є полегшення вчительської праці?

P.S. Я категоричний прихильник цифровізації управлінських та облікових процесів у освіті. Але я категоричний противник цифровізації процесів совкових за змістом і сутністю. І мені здається, що електронні журнали та щоденники саме такими і є. Переводимо у цифровий формат те, що давно потрібно змінити за сутністю та значущістю.

Ігор Лікарчук

Опубліковано:
Освітній портал
Редакція сайту не є автором статті, тому всі його джерела належать автору самої статті
0.0
Актуальність і новизна:
Подача і оформлення матеріалу:

Вiдгуки

Ігор Шевчук Ігор Шевчук
09.01.2021
Результатом цифровізації управлінських та облікових процесів у шкільній освіті є впровадження електронних журналів та щоденників, ефективної дистанційної взаємодії та багато іншого... Побоювання автора даремні.
Відповісти


Вам також може сподобатись

Показати більше

Нещодавні матеріали бібліотекки

Показати більше

Підпишіться на email розсилку!

Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном

Новина додадана до збережених

Перейти до кабінету
x
x
Статус користувача