Укр Рус

Як повернути дитині бажання до навчання

22 грудня 2021 309 Друк
Як повернути дитині бажання до навчання

Під час навчального процесу чи не для кожної дитини настає період, коли вона почувається невпевнено, розгублено, втрачає мотивацію до навчання. Це може бути пов’язано з перенавантаженням, пережитими невдачами, нерозумінням предмету. В цей період особливо необхідна підтримка батьків, які мають помічати будь-які успіхи дитини та надихати її до навчання. Як дорослі можуть допомогти дитині повернути інтерес до навчання розповідають на порталі «Освіта 24».

Навчальний прогрес дитини та її успіхи у навчанні залежать в першу чергу від безпосередньої участі батьків в освіті дитини. Якщо дорослі помітили зниження інтересу до навчання, необхідно оговорити проблему та допомогти дитині її здолати. Серед найбільш поширених причин, з яких діти втрачають мотивацію до навчання слід виділити наступні.

Підпишіться на email розсилку!
1.Труднощі з концентрацією.

Дітям з низькою концентрацією важко всидіти на одному місці, зосередитися, слухати, займатися чимось послідовним. Для них найбільш ефективним варіантом стане навчання за допомогою гри, що формує радісний процес та сприятиме кращому засвоєнню нового матеріалу.

Дитину можна записати на спортивну секцію, де вона зможе виплескувати надлишкову енергію, що заважає їй бути посидючою, оволодіти навичками працювати в команді.

Коли проблему з надмірною імпульсивністю не вдається вирішити, краще звернутися до фахівця, який зможе врегулювати рівень концентрації.

2. Дискомфорт в оточенні.

Дитина може не комфортно себе почувати в шкільній атмосфері через надмірний шум, несприятливий простір, особисті відносини між учнями, непорозуміння з вчителем тощо. Батькам слід з’ясувати проблему та створити вдома сприятливі умови для навчання із забезпеченням комфортного робочого простору та всім необхідним приладдям.

Якщо у дитини не складаються дружні стосунки з однокласниками, батькам слід спробувати поговорити з нею, з’ясувати причину та допомогти розв’язати проблему.

3. Нелюбов до шкільних предметів.

З усього обліку шкільних предметів у кожної дитини є улюблені, а є ті дисципліни, які їй не цікаві. В той самий час учневі слід пояснити значення базових знань для подальшого розвитку, навести приклади, де вони знадобляться в повсякденному житті.

4. Відсутність відчуття виклику.

У здібних дітей, яким легко дається навчання, часто спостерігається зниження зацікавленості до опанування нового, їм стає нудно під час уроку. Збудити інтерес допоможе створення виклику дитині через надання складніших задач, встановлення певних обмежень для їх вирішення. Це неодмінно зацікавить дитину, в неї прокинеться бажання довести свою успішність та щирий інтерес до самої діяльності.

5. Зневіра у власних силах.

Вивчення окремої теми може виявитися для дитини занадто складним та непосильним процесом, що сприяє зниженню мотивації до навчання та зневіру у власних силах. Допомогти дитині здолати проблему можна запропонувавши їй вирішити більше легкі завдання з даної теми, поступово підвищуючи рівень складності. Це дозволить зберегти концентрацію, підвищити інтерес до вивчення та впевненість у собі.

6. Розподіл винагород демотивує учня.

На бажання навчатися впливає оцінювання роботи учня. Якщо дитина не відчує, що оцінка заслужена чи для їх здобуття варто докласти зусиль, у неї знизиться мотивація та продуктивність для подальшої роботи.

Дітей варто заохочувати на досягнення поставленої мети та справедливо винагороджувати їхні зусилля.

7. Особливі потреби дитини.

Через інтелектуальні, поведінкові, розвиткові, психологічні, когнітивні проблеми діти можуть відчувати порушення в роботі внутрішніх органів, що стає причиною поганого сну, головного болю, діареї, агресивної поведінки, тривоги та депресії. Ці фактори негативно впливають на психологічний стан дитини, що спричиняє зниження рівня концентрації та посидючості.

Розв’язати проблему допоможе фахівець, який визначить причину і запропонує можливі шляхи для її усунення.

8. Дитина не змогла досягти мети.

Якщо дитини в бажанні досягти поставленої мети постійно натрапляє на поразки, це знижує її мотивацію для подальшої діяльності. В цей період підтримка батьків набуває особливого значення. Вони мають помічати найменші її досягнення, хвалити за успіхи, заохочувати досягати успіху.

9. Погані стосунки з вчителем.

Причиною низької успішності може бути погані взаємовідносини з вчителем. Батькам слід допомогти дитині поглянути на конфлікт з різних сторін, визначити головні проблеми та разом шукати шляхи для їх розв’язання.

10. Учневі не підходить стиль роботи.

Не для кожної дитини стиль викладання у школі може підійти. Варто поговорити з вчителем про можливі інструменти, які можна застосувати під час навчального процесу для підвищення мотивації до навчання.

Опубліковано:
Освітній портал
Редакція сайту не є автором статті, тому всі його джерела належать автору самої статті
0.0
Актуальність і новизна:
Подача і оформлення матеріалу:


Опитування
Як ви оцінюєте роботу Шкарлета С.М.
Голосувати

Вам також може сподобатись

Показати більше

Нещодавні матеріали бібліотекки

Показати більше

Підпишіться на email розсилку!

Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном

Новина додадана до збережених

Перейти до кабінету
x
x
Статус користувача