Аби освітній процес був максимально ефективним ваговим моментом є створення сприятливої атмосфери в класі, що базується на засадах взаємоповаги, взаєморозуміння та взаємодопомоги. Й головним творцем такого простору виступає вчитель. Як стати авторитетом в класі та вибудувати довірливі відносини з учнями розповідала викладачка біології та природничих наук, координаторка навчання для підтримки вчителів та директорів у Ванкувері (Канада) Сара Маршал під час вебінару від ГО “Смарт освіта” в співпраці з канадськими та австралійськими педагогами.
Вона зауважила, що успішність класу напряму залежить від взаємин між усіма учасниками освітнього прогресу. Учням важливо бачити перед собою особистість, з якою приємно взаємодіяти, а вже потім вчителя, що навчає.
Найголовнішим секретом управління класом на думку експерта є володіння інформацією про кожного учня в класі. На перших етапах знайомства з дітьми можна поставити їм наступні питання:
Експерт зазначає, що проявляючи зацікавленість та ставлення до учнів як до дорослих, учитель відбудовує довірливі стосунки з ними і, відповідно, подає їм приклад поважливого ставлення до інших людей.
Встановленню довірливих взаємин між вчителем та учнями сприяє постійна комунікація між ними на теми, що не стосуються навчання. Добре, коли вчитель перед початком уроків розпитує дітей, який настрій вони мають, що цікавого сталося за період, коли вони не бачились, які успіхи у позашкільних секціях мають діти тощо. Така зацікавленість дорослого до особистості дитини обов’язково сприятиме встановленню доброзичливих взаємовідносин між ними.
Аби не налаштувати дітей проти себе, вчителю краще уникати:
Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном