UA Рус

Дистанційне навчання під час війни: лайфхаки для вчителів щодо організації уроків

08 жовтня 2022 8213 Друк
Дистанційне навчання під час війни: лайфхаки для вчителів щодо організації уроків

Дистанційне навчання в умовах війни значно відрізняється від дистанційки, яка була в період карантину, спричиненого короновірусною інфекцією. Нарізі всі учасники освітнього процесу переживають надмірне психологічне навантаження, що стає причиною проявів апатії у дітей, перевтомлення та вигорання у вчителів. Як педагогам організовувати якісний навчальний процес з максимальним рівнем працездатності всіх його учасників радить освітня експертка, співзасновниця школи для українських дітей-біженців у Литві «Гравітас» Агне Клімчяускайте.

1. Школа зараз — про підтримку, а не про контроль

В умовах стресу, надмірного психологічного навантаження  та постійних переживань відсутня потреба в сухій інформації. Натомість є велика потреба в емоціях. Тому вчителям варто змінити акцент на підтримку, а не на контроль. Психологічно розрадити дітей допоможе емоційно заряджений матеріал у вигляді екскурсії, перегляду цікавих відео сюжетів, прослуховування пісень.

2. Камери мають бути ввімкненими

Експертка наголошує, що під час занять у всіх обов’язково мають бути ввімкненні камери, що дає відчуття справжнього, реалістичного, що сприяє робочій атмосфері та надихає на навчання.

3. Не  допускайте напруження між учнями

Наразі до уроку онлайн учні мають можливість під'єднатися з будь-якого місця – одні перебувають за кордоном, інші можуть знаходитись у підвалі, оскільки неподалік йдуть бойові дії. У кожного свої проблеми, тому вчитель повинен знімати напругу між дітьми. Оскільки діти за кордоном можуть мати синдром біженця, ті, хто лишився відчувають тривогу, занепокоєння,  й будуть шукати того, на кого можна вилити негатив. Прояснення почуттів, розмова про них дають змогу уникнути відкритого конфлікту або мовчазної недоброзичливості.

Підпишіться на email розсилку!

4. Під час війни дітям важлива довіра

В умовах дистанційного навчання часто у вчителів виникає питання, учень сам зробив чи списав. Неодмінно прищеплювати академічну доброчесність важливо, однак під час війни довіра дітям набуває особливого значення.  Експертка радить взагалі доки йде воєнний стан оцінки дітям не ставити взагалі, аби не спричинити ще більший стрес.

5. Відпрацьовувати завдання перед екранами — не вихід

Якщо на традиційному уроці цілком звично давати завдання на відпрацювання певних навичок, то в дистанційному навчанні це не працює.  Ефективним варіантом може бути робота на спільній віртуальній дошці. А ще краще — подавати відпрацювання навичок в ігровій формі.

6. Займайтеся нетворкінгом

Найкраще підтримує дітей в важкі часи це спільні радощі у вигляді відвідування вистав, фільмів, віртуальних екскурсій музеїв, спільні виходи на природу. Необхідно плекати дух колективу, єдність, навіть коли кожен десь далеко від дому.

7. Підліткам доручайте проєкти — і не заради результату

Дистанційне навчання має негативний вплив на соціалізацію підлітків, яким важливо спілкування з друзями, завойовування авторитету та отримання місця в колі друзів. Один зі способів розвивати комунікаційні здібності школярів — проєктна діяльність. Але доведеться не стільки вимагати результат, скільки задовольнити потреби учнів у спілкуванні. Проєкти для групи давати такі, щоб об’єднували, давали змогу побалакати з друзями. Адже радість спілкування у важкі часи та взаємопідтримка не менш вагомі нині, ніж формули та вправи.

Опубліковано:
Освітній портал
Редакція сайту не є автором статті, тому всі його джерела належать автору самої статті
0.0
Актуальність і новизна:
Подача і оформлення матеріалу:


Вам також може сподобатись

Показати більше

Нещодавні матеріали бібліотекки

Показати більше

Підпишіться на email розсилку!

Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном

Новина додадана до збережених

Перейти до кабінету
x
x
Статус користувача