Наше сьогодення тісно взаємопов’язане із сучасними засобами медіапресою, телебаченням, радіовіщанням, кінематографом і, безперечно, Інтернетом [2; 3]. Цей зв’язок став міцнішим 2019–2020 навчального року внаслідок запровадження дистанційного навчання в усіх закладах освіти України. У результаті введення таких інновацій перед учителем початкової школи, лідером змін, постав ряд проблем, пов’язаний із грамотним і безпечним використанням названих вище засобів в освітньому просторі. Ми переконані, що розв’язати ці проблеми спроможний лише медіаграмотний фахівець.
У Концепції впровадження медіаосвіти в Україні зазначається, що медіаграмотність – це рівень медіакультури, який стосується вміння користуватися інформаційно-комунікативною технікою, виражати себе і спілкуватися за допомогою медіазасобів, свідомо сприймати і критично тлумачити інформацію, відділяти реальність від її віртуальної симуляції, тобто розуміти реальність, сконструйовану медіаджерелами, осмислювати владні стосунки, міфи і типи контролю, які вони культивують [1].
Отже, медіаграмотність являє собою ключову компетентність, якою має володіти кожна особистість. У руслі зазначеного вважаємо, що підготовка медіаграмотного педагога є першочерговим завданням закладів вищої освіти.
Здійснювати підготовку медіаобізнаного покоління учителів (передусім фахівців для початкової школи) доцільно вже на першому рівні вищої освіти, що спричинене низкою факторів:
Фахове зростання медіаобізнаної особистості студента – майбутнього вчителя початкової школи – може здійснюватися у процесі вивчення навчальних дисциплін за вибором, зокрема «Основи медіаосвіти та медіаграмотності майбутніх учителів початкової школи», яка покликана вирішити такі завдання:
Результатом опанування здобувачами вищої освіти названого вище курсу є сформованість в них таких компетентностей, як-от:
Список використаних джерел
1. Концепція впровадження медіаосвіти в Україні.
URL: http://osvita.mediasapiens.ua/mediaprosvita/ mediaosvita/kontseptsiya_vprovadzhennya_mediaosviti_v_ukraini_nova_redaktsiya/ (Дата звернення: 15.10.2020).
2. Медіаосвіта та медіаграмотність: підручник / ред.-упор. В. Ф. Іванов, О. В. Волошенюк; за наук. ред. В. В. Різуна. Київ: Центр вільної преси, 2012. 352 с.
3. Шейбе С., Рогоу Ф. Медіаграмотнісь: підруч. для вчителя. Київ: Центр вільної преси, Академія української преси, 2014. 319 с.
Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном