Тема: Звуки [ г] , [г ’ ] , позначання їх буквою «ге». Читання складів, слів, речень. Опрацювання тексту.
Мета: познайомити учнів зі звуками [ г] , [г ’ ], та позначанням їх буквою «ге»; формування в учнів навичок читання з цією буквою; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати монологічне та діалогічне мовлення; виховувати бережне ставлення до книги.
Обладнання: роздатковий матеріал.
Хід уроку
1. Вступна частина. Організація класу.
Нас дзвоник кличе знову в клас,
Нові знання чекають вас!
Всіх рада бачити, вітати,
І в коло дружне прошу стати!
Дітки, зараз ми з вами утворемо коло і зробимо артикуляційну гімнастику.
Артикуляційна гімнастика
Пошумів вітерець – ш-ш-ш-ш-ш
Повзе змія в траві – с-с-с-с-с
Летять жучки – ж-ж-ж-ж
Співають комарики – з-з-з-з-з
Їжачок повзе – пх-пх-пх-пх
Бджілка гуде – дж-дж-дж-дж
2. Основна частина. Ознайомлення з темою уроку.
Дуже добре, тепер нам потрібно дізнатися що сьогодні будемо вивчати на уроці. Послухайте загадку.
По дорозі чимчикую,
Із людьми про щось воркую!
Добрий, сизокрилий птах,
Знаюсь добре на листах! (голуб)
Так, це в нас голуб. А на яку букву починається слово «Голуб»?
Вірно! Тож сьогодні ми познайомимося зі звуками [ г] , [г ’ ], та як саме вони позначаються буквою Г.
Скажіть мені будь ласка, на що схожа буква «Г»?
Що в нашому кабінеті нагадує вам на цю букву? Давайте подивимось на картинку та скажемо!
Молодці! А зараз дітки, пограємо в таку гру, в якій вам потрібно лише ваші ручки та увага!
Гра «Спіймай букву Г» ( діти плескають коли чують в слові цю букву)
З гусаком разом в ставок,
Поплила і гуска!
Поряд з нею гусеня,
Носом в воду плюска!
Які ви розумнички. Впорались з цим завданням!
А зараз пропоную почитати склади з нашою буквою. Але це будуть не просто склади, ви спочатку відгадайте загадку.
Одну ніжку маю,
Чобіток не одягаю!
Голови не маю,
Але шапочку одягаю! (Гриб)
Вірно, це в нас грибок. І ми з вами відправляємось на поляну, де знаходяться склади з грибами.
Дуже добре попрацювали! Тепер час відпочити! Встаємо на фізкультхвилинку!
Фізкультхвилинка.
Разом дітки, поверніться!
І сусіду посміхніться!
Землі нашій поклоніться!
Потім сонцю посміхніться!
Вправо, вліво нахиліться!
І на місце приземліться!
Тепер приступаємо до останього завдання на сьогодні! В мене є склади, з яких потрібно утворити слова.
Молодці, дітки. А зараз пропоную попрацювати над текстом назву якого ви дізнаєтесь поставивши літери в необхідному порядку.
Р И Б И Г
Постановка проблемного запитання.
Діти, а чи всі гриби можна куштувати?
Що ви знаєте про отруйні гриби?
Доповнення відповідей учнів розповіддю вчителя. Робота з текстом. (читання та обговорення сюжету)
Гуляючи лісом, можна помітити, що з-під бурого й жовтого листя видніються яскраві капелюшки сироїжок. Але ми пройдемо повз. Ми з хлопцями заздалегідь вирішили збирати тільки найсмачніші гриби: ароматні білі, червоні підосичники, симпатичні підберезники, лисички та рижики. Їх можна не тільки посмажити, а й засолити на зиму.
3. Заключна частина
Яку букву ви сьогодні вивчали?
На що схожа ця буква?
Приведіть мені приклад слів, які розпочинаються на цю букву.
А чи знаєте ви імена в яких є вивчаємо літера?
Хто зможе переказати про що ми говорили на уроці батькам?
Молодці!
Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном