Тема: Звук. [у], позначення його буквою «у». Виділення звука [у] в словах.
Мета: сформувати в учнів навички розрізняти звук [у] в словах, а також позначати цей звук буквою «у»; перевірити рівень знань, умінь, та навичок з попередніх уроків; навчити учнів робити усне повідомлення за даною темою; розвивати в здобувачів освіти увагу та мислення; виховувати любов до навколишнього середовища та працелюбність.
Обладнання: роздатковий матеріал, підручник, тексти.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Добрий день, дорогі мої учні! Я рада знову вас бачити в гарному настрої! А щоб ще більше його підняти, пропоную вам виконати вправу. Подивіться на свою долоньку, у вас є 5 пальчиків. Загинайте кожен пальчик і скажіть собі побажання на день. Наприклад, я буду старатись, я буду сьогодні усміхнений, і так далі.
Тепер наш урок точно заряджений на позитив. Ми можемо розпочинати.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Уявіть, що перед вами двоє дверей. І двоє з них зачинені. На перших дверях є табличка: «Тут ти знайдеш всі готові знання, тобі залишається їх лише придбати», а на других «Тут є всі знання, тобі залишається лише їх взяти та навчитись ними користуватись». Які двері ви б захотіли відкрити?
Запам’ятайте! Кожні знання – це наша велика праця! Ми повинні навчитись ними користуватись! Тому, бажаю вам на сьогоднішньому уроці невпинно працювати та відкрити для себе ті двері, які ви бажаєте.
ІІІ. Контроль, корекція та актуалізація опорних знань
Завдання 1.
Прочитаймо склади, з якими ви ознайомились на попередніх уроках.
Які голосні звуки ви знаєте?
Як схематично вони позначаються?
Як позначаються приголосні звуки?
Завдання 2.
Розгляньте малюнок. Що на ньому зображено? Запишіть на дошці та зробіть звукову схему слова.
ОГІРОК - о=о-о-
Скільки голосних звуків у слові? Скільки приголосних? Чи є у слові м’який приголосний звук? Порахуйте скільки літер та звуків у слові.
Завдання 3.
Розгляньте картинку. Спробуйте передати голосом ці літери.
Які вони, ці звуки? Голосні чи приголосні? Чи заважає вам щось їх промовити? Яка літера серед всіх вам ще не відома? Запишіть її на дошці. Так, це звук [у] та буква «у», що його позначає.
IV. Повідомлення теми і мети уроку
На сьогоднішньому уроці ми з вами ознайомимось з звуком [у] та буквою, що його позначає «у». Навчимося розрізняти звук [у] в словах та повправляємося в прочитанні складів та слів з цією літерою.
Погляньте на неї. Чи схожа вона вам на щось?
V.Вивчення нового матеріалу
1. Прослухайте вірш. Плесніть в долоні, коли почуєте звук [у]
Скільки разів ви почули звук [у]? Давайте всі разом промовимо протяжний звук [у]. У-у-у!
Чи заважає вам щось при вимові цього звуку? То який висновок ми можемо зробити?
Так, звук [у] – голосний. Давайте позначимо його схематично.
2. Знайдіть в словах на дошці звук [у] та позначте його схематично.
УДАВ МУЗИКА РУКА РУСАЛКА ПОРУ КУРА
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА ДЛЯ ОЧЕЙ
3. Прочитаймо склади та слова з буквою «у». Перегляньте відео і повторюйте за зразком.
4. «Гра-дослідження»
Назвіть слова, що прикрасили букву «У». Вимовте їх. Скільки звуків [у] ви нарахували.
VI. Закріплення вивченого матеріалу
Прочитайте слова. Знайдіть у них звук [у]
урок убір
удав уклін
увага урожай
учень Україна
уміння українка
учитель українець
учениця українська
VII. Підсумок уроку
Що нового ви дізналися на уроці?
Що видалося для вас складним?
Який звук ви вивчили?
Він голосний чи приголосний?
Яка буква позначає звук [у]?
Молодці! Ви сьогодні гарно попрацювали! Маю надію, ви зможете використовувати свої знання в житті і відкриєте правильні двері!
Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном