Укр Рус

Конспект уроку: Звук [ и ] . Позначення його буквою «и». Виділення звука [ и ] в словах. Звуковий аналіз слів

22 листопада 2021 82 Друк
(0)
Для кого 1 клас
Предмет Читання
Доступно в PDF
Опубліковано:
Освітній портал
Редакція сайту не є автором статті, тому всі його джерела належать автору самої статті

Зміст матеріалу

Тема: Звук [ и ] . Позначення його буквою «и». Виділення звука [ и ] в словах. Звуковий аналіз слів.

Мета: ознайомити учнів з новим звуком и; навчити дітей позначати звук буквою «и»; навчити виділяти звук «и» в словах; робити звуко – буквений аналіз слів; удосконалити вміння дітей читати слова з буквою «и»; розвивати у дітей вміння робити звуковий аналіз слова; розвивати  вміння дітей уважно слухати, пам’ять; збагачувати словниковий запас дітей; розвивати мовлення; виховувати дисципліну, старанність, бажання активно виконувати вправи на уроці.

Хід уроку

1. Організаційний момент.
Доброго ранку, дітки, вдалого дня!
Бажаю вам вчора, сьогодні, щодня!
Рада я всіх вас щиро вітати!
І запрошую кожного в дружнє коло стати!
Дітки повинні утворити дружнє коло, стати в коло і по черзі,  по – різному привітатися та плескати в долоньки.
Дітки, давайте дружньо розпочнемо урок читання. 
Поділіться зі мною  своїми думками, чого ви очікуєте від нашого уроку?
Для того щоб ваші бажання здійснилися, всім потрібно бути дуже уважними та давати мені гарні відповіді на запитання.

Мовленнєва розминка. Зарядка для дитячого язика.
Де наш з вами язичок?
Він улігся на бочок!
Але час прийшов вставати!
Губками поплямкаємо.
Зубками поклацаємо.
Як комарик подзижчали.
Як гуска посичали.
Пошуміли, як вітерець.
Подиркали, як тракторець!

2. Ознайомлення з темою уроку.
Сьогодні ми з вами будемо знайомитись з новим звуком. Вам цікаво з яким? Тож послухайте віршик і дізнаєтесь.
И – яка ж вона цікава!
Дивиться зліва направо!
Ич – здивувалась аж сама!
Бо дружить з буквами усіма!
Гарно звучить, голос має!
Але слово сама не починає!
Так, це в нас звук и,  давайте разом його повторимо.

3. Вивчення нового матеріалу.
Діточки, знаєте хто сьогодні у нас в гостях? А хочете дізнатися? Щоб відгадати хто це, нам потрібно розв’язати ребус.

Молодці, відгадали, до нас в гості завітала Лисичка. Але вона зовсім не знає букву «и». І хоче щоб ми її познайомили з цією буквою. Допоможемо? (відповіді дітей)

Ознайомлення з буквою. Чистомовка.
Із – із – із – великий борсук в нору заліз,
Ди – ди – ди – вже настали холоди,
Ить – ить – ить – міцно борсучок вже спить,
Ни –ни – ни – він чекає весни!

Скоромовка.
Дві лисички, дві сестрички,
Один одному миють личка!
Бо їх суворий тато лис,
Не пускає немитими в ліс!

Дітки, а ну скажіть, про кого ця скоромовка?
Який звук повторюється в слові «лисички»? 
Давайте разом зробимо звуко-буквений аналіз слова «лисички».

Звуковий аналіз
Кількість букв: 7; звуків: 7
Звукова модель: [– ○ – ○ – – ○]
Кількість складів: 3

Лисичка вже по трошки вивчає разом з вами букву «и». Давайте виконаємо наступне завдання. Нам потрібно розглянути картинки, і знайти предмети в яких є звук «и».

Розумнички! Знайшли предмети! Зараз ми пограємо в гру «Що зайве?»
Дітки повинні назвати слова у назві якого немає звука «и».
1. Будинок, єнот, лисички.
2. 
Хмара, вишні, лимони.
3. 
Ведмідь, смородина, листок.
4. 
Мило, подушка, мухомор.
5. 
Метелик, міст, квітка.
Добре впорались і з цим завданням. Лисичка в захваті від того, як швидко вона все запам’ятовую з вашою допомогою. Я бачу що всі трішки втомилися, тому настав час провести фізкультхвилинку.

Фізкультхвилинка.
Раз – піднялися ми вгору.
Два – нагнулись ми додолу.
Не згинаймо, дітки, ноги.
Щоб не чіпати підлоги.
Три, чотири – рівно встати.
І до роботи приступати.
Дуже добре. Наша Лисичка набралася сил і хоче перевірити, наскільки ви уважні та кмітливі учні. Я буду читати вірш, а ви, коли чуєте слово в якому є буква, яку ми вивчаємо сьогодні, плескаєте в долоні. Готові? Тож почнімо!

Вірш про зиму
Взимку сонце нам не гріє!
Гріти взимку воно не вміє.
Зовсім сили в нього нема!
Бо замучила зима.
Впорались, тепер Лисичка знає, що наші діти дуже уважні та кмітливі!
Наша Лисичка вже зібралася додому, я вам пропоную зібрати їй в дорогу корзинку, в яку ми покладемо овочі та фрукти в яких є буква «и».

Дуже добре ви попрацювали. Лисичка подякувала і вирушила додому! Нам також час закінчувати урок.
4. 
Підсумок уроку.
З якою буквою ми сьогодні знайомилися? 
Який звук вона позначає?
Що нового ви дізналися на уроці?

 

Місце в рейтингу новин: 413 місце
Рейтинг: 0 из 5 на основе 0 оцінок
0.0
Актуальність і новизна:
Подача і оформлення матеріалу:

Розміщуючи свою розробку, ви отримуєте:

  • унікальні знання;
  • досвід;
  • підвищення кваліфікації;
Розмістити
Опитування
Як ви оцінюєте роботу Шкарлета С.М.
Голосувати

Вам також може сподобатись

Показати більше

Підпишіться на email розсилку!

Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном

x
x
Статус користувача