Тема: Звук [б], позначення його буквою «бе». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів.
Мета: ознайомити дітей із звуком [б] та буквою, що позначає цей звук, букворю Б «бе», вчитися читати склади і слова із буквою «бе», знаходити її в алфавіті та розрізняти звук [б] на слух; поповнювати словниковий запас учнів; розвивати логічне мислення та уяву; виховувати в дітей турботу до навколишнього середовища.
Обладнаня: роздатковий матеріал.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Діти, давайте закриємо очі і уявимо, що ми знаходимось у дуже шумному класі. Скажіть, чи зручно вам там навчатись? Чи комфортно вам там перебувати? Куди б ви хотіли потрапити, у клас де панує активна атмосфера та де діти навчаються, чи туди де немає хорошої поведінки і діти забули правила поводження в школі? (відповідь дітей) Так, мені здається, що всі хочемо опинитися у приємному середовищі. Тому давайте посміхнемося один одному та налаштуємось на активну роботу.
ІІ. Перевірка вивченого на попередньому уроці.
Яку літеру ми вивчали на попередньому уроці? Давайте прочитаємо склади та слова з цією літерою.
Тепер знайдіть цю літеру на дошці.
Ну і тепер прислухайтесь, та своїми долоньками спіймайте цю літеру.
1. Читання в парах з аркушів, які завчасно роздав вчитель.
2. Читання з дошки слів. Знаходження зайвого слова.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Розгляньте малюнок. Кого ви бачите?
Яка перша літера в цьому слові? («БЕ»)
Так, а чи вивчали ми цю літеру на попередніх уроках? (Ні)
Чи здогадалися ви, яка тема нас сьогодні чекає?
На сьогоднішньому уроці ми з вами ознайомимось із звуком [б] та буквою, що позначає цей звук.
IV. Робота з новим матеріалом.
1. Давайте повернемось до нашого Баранчика. Якого він кольору? (білого). А як думаєте, якого кольору над ним небо? (блакитне)
Давайте прочитаємо ці слова на ваших картках.
БЛАКИТНИЙ БІЛИЙ БАРАНЧИК
Обведіть нові літери для вас синім кольором, а ті що знайомі – зеленим.
Отож, сьогодні ми особливу увагу виділяємо літері «бе» та звуку [б]. Щоб віднайти звук [б] вам потрібно прослухати скоромовки та долонями хлопнути, якщо почуєте його.
Бабин біб розцвів у дощ – буде бабі добрий борщ.
Бобер на березі з бобренятами бублики пік.
Чи вдалося вам віднайти звук [б]?
2. Наступне наше завдання – звуковий аналіз слів. На дошці написані слова, вам потрібно під ними записати фонетичну транскрипцію.3. Чистомовка
Збирали гриби – би-би-би
Грали пісню на трубі – бі-бі-бі
Ми зламали ту трубу – бу-бу-бу
Дятел дуб довбе – бе-бе-бе
4. Діти, а чи є звук, який дуже схожий на наш [б]? Так, це звук [п]. Ми зараз прочитаємо дуже схожі слова з цими звуками.
ГРИБ –ГРИП
ЗУБ – СУП
РИБ – ЛИП
В цих словах позначте звуки [б] [п] відповідною фішкою [-]
Розповідь вчителя:
Наш Баранчик вирішив позвати на свій День народження друзів, але головною умовою є те, щоб в їхніх іменах була літера «бе». Давайте йому допоможемо. На дошці написані імена гостей, а ви оберіть лише ті, які підходять Баранчику.
Буратіно Бобер собачка Бублик Білочка Лисичка Борис
Ви молодці! Але ц еще не все! Потрібно щось купити в магазині, аби пригостити наших гостей! Що ми можемо купити таке, щоб в назві цього продукту була літера «бе»? (варіанти дітей)
А ось наш іменинник приготував список вже, але попросив перевірити нас, щоб все було куплено. Зайві слова, які не підходять ви викреслюєте на своїх аркушах. Працюємо в парі.
СПИСОК ПРОДУКТІВ
Молоко
Банани
Ковбаса
Помідори
Морква
Боби
Брускети
Булочка
Цукерки
Батончики
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
V.Закріплення нового матеріалу.
Перед вами є аркуш зі складами та словами. Прочитаймо їх всі разом.
БА АБ
БО ОБ
БЕ ЕБ
БУ УБ
БІ ІБ
1. Самостійне створення складів (промінці)
2. Робота за підручником
3. Читання слів в підручнику
VI. Підведення підсумків уроку.
З якою літерою ознайомились?
Що викликало труднощі?
Що саме найбільше запам’яталося на уроці?
Який звук позначає літера «бе»?
Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном