Тема: Зв’язок дії множення і ділення. Розв’язування прикладів і задач.
Мета: навчити учнів встановлювати зв’язок дії множення та ділення, вчитись практично використовувати набуті знання; формувати навичку розв’язувати задачі вивчених видів; розвивати вміння нестандартно мислити; виховувати бережне ставлення до шкільного приладдя.
Формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: розвивати вміння чітко виконувати поставлені задачі вчителя, лаконічно висловлювати свої думки та давати чіткі відповіді;
комунікативної: розвивати вміння співпрацювати в групах, парах, дотримуватись встановлених в колективі правил;
інформаційної: розширити знання учнів про зв’язок дії множення і ділення.
Обладнання: роздатковий матеріал, цеглинки Лего.
Хід уроку
Орг.момент
Любі діти, добрий день!
Зичу праці і старання!
А ще, друзі, всім бажаю
Сил, натхнення на весь день!
Вправа «Листочки побажань»
Діти, перед вами листочки. Оберіть собі один, напишіть на ньому побажання товаришу та обміняйтесь ними.
Мотивація навчальної діяльності
Бажаю, щоб в кожного з нас сьогодні був гарний настрій, позитивні думки та прекрасний результат навчання. Я знаю, що ви в мене талановиті, креативні та розумні, вірю в кожного з вас!
Перевірка домашнього завдання
Фронтальне опитування. Обговорення способів виконання завдань.
Актуалізація опорних знань
Усний рахунок. Кругові приклади.
Діти, працюємо «ланцюжком» швидко даючи відповіді на математичні завдання.
Математичний диктант
Повідомлення теми уроку
Сьогодні на уроці ми проаналізуємо зв’язок дії множення і ділення та практично відпрацюємо отримані знання.
Вивчення нового матеріалу
Практично – евристичний метод
Перед кожним із вас є квіточки.
Якщо я запропоную вам за допомогою дії множення та квітів продемонструвати, як отримати число 8. Які будуть ваші дії?
Вірно, хтось по 4 квітки викладав два рази, а хтось по 2 квітки утворив 4 купки.
А чи є у вас ідеї стосовно того, як утворити зворотній приклад від отриманого?
Тепер починаємо міркувати від числа 8. Який зворотній зможемо отримати приклад?
Тож, істинним буде твердження, що дія ділення – це обернена дія до множення?
Робота в парах з цеглинками Лего
Використовуючи цеглинки Лего складіть приклад на множення, а потім зворотній до нього на ділення.
Каліграфічна хвилинка
Вправа «Яке число зайве?»
22, 33, 44, 55, 67, 77, 88
Чому число 67 заве?
Відкриваємо зошити, кладемо їх під нахилом і записуємо число - 67, каліграфічно пишемо «класна робота».
Пропишіть рядок цифри 67.
Робота над прикладами в зошиті та фронтально біля дошки
Записуючи роз’язок дії множення, складіть два приклади на ділення. Наприклад, 2х6=12 – це 12:6=2 та 12:2=6
3х4 = 2х7 =
5х3 = 3х6 =
2х3 = 2х9 =
Робота над задачами
До якої із задач ми можемо створити зворотню? Який буде її зміст? А який буде її розв’язок?
Діти, спробуйте проявити фантазія та скласти задачу використовуючи ідею зображену на малюнку.
Закріплення та осмислення знань.
Робота в малих групах + проф.орієнтація.
Поміркуйте і спробуйте уявити себе в ролі вчителя. Якими б словами \ реченнями \ прикладами ви б пояснили вивчаємо сьогодні на уроці тему учням?
Спробуйте використати цеглинки Лего або зображення квітів, листочків для наочної демонстрації теми.
Презентація учнів.
Підсумкова бесіда.
Скористуйтесь схематичним зображенням. Оберіть один з варіантів, який найкраще підходить саме вам та аргументуйте його значення.
Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном