Харук Л. М. Застосування лекцій при викладанні дисциплін шкільного компонента в коледжах / Л. М. Харук // Педагогічний пошук. - 2018. - № 4. - С. 32–33.
Анотація
Розглянуто особливості використання лекцій як методу організації навчального процесу в коледжах. Особливу увагу звернуто на лекції інформаційного характеру. Досліджено типову структуру, а також основні вимоги до організації лекцій такого типу. Проаналізовано також вимоги до проблемних лекцій.
Ключові слова: коледж, освітній процес, дидактика, лекція.
Постановка проблеми та її значення. Суттєвою особливістю навчального процесу в коледжах є наявність у їхніх програмах циклу шкільних дисциплін, хоч самі навчальні заклади цього типу належать до вищих. Останнє зумовлює певні особливості організації навчального процесу, зокрема широке використання лекцій як виду занять. Це потребує відповідної методичної підготовки викладачів коледжів та адаптації змісту шкільного компонента до вимог вищого навчального закладу.
Аналіз досліджень. Проблематику застосування лекцій у навчальному процесі порушувала ціла низка авторів. Відзначимо хоча б авторів поширених підручників з педагогіки А. Кузьмінського [2] і М. Фіцулу [5], посібник із форм організації навчального процессу Н. Мачинської та С. Стельмах [3]. Однак у їхніх роботах зроблено акцент на класичній вищій школі – тобто закладах університетського типу, де дисципліни шкільного компонента не викладаються. Значний інтерес становлять також статті, присвячені сучасним методам читання лекцій, наприклад, Т. Головачука [1], В. Нагорного (зі співавторами) [4].
Формулювання мети та завдань статті. Автор має на меті на основі публікацій та власного практичного досвіду визначити особливості застосування лекцій при викладанні дисциплін шкільного компонента в коледжах, розглянути основні різновиди лекційних занять та вимоги до їх організації.
Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном