Рубльова Н. О. Використання інформаційних мережевих технологій для професійного розвитку педагогів / Н. О. Рубльова // Педагогічний пошук. - 2018. - № 2. - С. 37–42.
Анотація
Розглянуто один із напрямів модернізації системи післядипломної педагогічної освіти – застосування сучасних інформаційних мережевих технологій у професійній діяльності та самоосвіті педагогів; досліджено передумови виникнення та шляхи формування мережевого освітнього середовища у закладах освіти.
Ключові слова: післядипломна освіта, ІКТ-компетентність, ІМ-технологія, сучасні інформаційні мережеві технології, мережеве освітнє середовище.
Постановка проблеми. У сучасному світі, де лишилося мало статичного у різних сферах діяльності людини, в освіті зокрема, дуже швидкий розвиток засобів інформаційних технологій зумовив оновлення способів та методів, котрі використовуються для професійного розвитку педагогів. А загальні процеси глобалізації, що охопили практично всі сфери людської діяльності: економіку, культуру, освіту, управління та багато інших, стимулювали стрімкий розвиток відкритого інформаційного суспільства, котре педагогічній спільноті слід уміти використовувати всіма доступними методами для підвищення професійного рівня. Потрібно враховувати нововведення у своїй щоденній діяльності, використовувати для набуття нових знань, вносити відповідні корективи у застосування попередніх методів роботи, враховувати перспективи використання новітніх методик тощо. Зазначені фактори також генерують і необхідність неперервного вдосконалення та підвищення IKT- кваліфікації педагогічних працівників.
Застосування сучасними педагогами інформаційних мережевих технологій (далі - ІМТ) для їх професійного розвитку має враховувати не лише значні обсяги різноманітних знань із різних навчальних предметів, результатів наукових досліджень сьогодення, новітніх методик викладання дисциплін, і полягати не тільки в заучуванні педагогами новітніх методів навчання, а згодитися при відповідних умовах освітньої діяльності самого педагога. При цьому виходимо з того, що сучасний етап розвитку інформаційної сфери суспільства вимагає зміщення уваги з методики навчання саме на засоби накопичення та зберігання необхідних відомостей, дозування їх обсягу, виокремлення основного із загального масиву інформації з метою використання у навчальному процесі та процесі підвишення своєї кваліфікації.
Метою статті є розкриття перспектив використання ІТМ у професійному розвитку вчителів, аналіз передумов виникнення, формування складових ІМ-технологій та необхідності їх застосування у підвищенні педагогами свого професійного рівня.
Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном