Никитюк І. В. Розвиток професійних компетентностей педагогів в умовах інноваційного освітньо-виховного середовища / І. В. Никитюк // Педагогічний пошук. - 2018. - № 3. - С. 73–76.
Анотація
Розкрито шляхи розвитку професійних компетентностей педагогів в умовах інноваційного освітньо-виховного середовища; окреслено структуру методичної роботи з питань підготовки педагогів до виховання учнів.
Ключові слова: професійна компетентність педагога, освітні технології, виховний простір, цінності, методична система, інноваційне освітньо-виховне середовише.
Постановка проблеми. Інтеграція України в європейське і світове співтовариство сприяє підвищенню якості освіти, прискорює генерування життєспроможної особистості. Сучасний освітній процес покликаний не лише формувати в учнів необхідні компетенції, надавати ґрунтовні знання з різних предметів, а й виховувати патріота з активною громадянською позицією.
Основні завдання виховної діяльності освітніх закладів зумовлено пріоритетними напрямами, визначеними у ряді державних документів, зокрема, у Законі України «Про освіту».
В. О. Сухомлинський наголошував, що «майстерність і мистецтво виховання всебічно розвиненої особистості полягає в умінні педагога відкрити буквально перед кожним, отже й перед найпосереднішим, найважчим вихованцем ті сфери розвитку його духу, де він може досягти вершини, виявити себе, заявити про своє Я, черпати сили з джерела людської гідності, почувати себе не обділеним, а духовно багатим» [6, с. 73].
Сучасні інноваційні технології компетентнісної освіти, спрямованої на створення належних умов для стимулювання і задоволення потреб учнів у самореалізації їх інтелектуального потенціалу, є особливо актуальними. Сьогодення потребує орієнтації на особистість, із врахуванням досягнень педагогіки і психології.
«Такі технології, – зазначає І. Д. Бех, – створюють максимальні можливості життєвого самовизначення вихованців, що означає розкриття перед ними світу людських взаємин у всій їх складності й суперечливості, вирізнення тих моделей взаємодії людей, які можуть вести до успіху. Це випливає з самої суті повноцінного виховання як залучення підростаючої особистості до світу людських цінностей і норм взаємовідносин зі світом, що неможливо без свідомого (тобто заснованого на вільному самовизначенні) дотримання відповідних норм і цінностей» [1, с. 132].
В сучасних умовах модернізації педагогічної освіти в контексті європейської інтеграції ключове значення має професійна компетентність учителя, який є ключовою фігурою освітньо-виховного процесу.
Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном