Савченко С. В. Організація роботи асистента вчителя в інклюзивному класі старшої школи / С. В. Савченко // Педагогічний пошук. - 2018. - № 2. - С. 55–56.
Анотація
На основі набутого досвіду окреслено практичні поради вчителеві, асистенту вчителя та керівникам закладів, що впроваджують інклюзивне навчання.
Ключові слова: інклюзивний клас, асистент учителя, модифікація, адаптація.
Постановка проблеми. Для забезпечення права на якісну освіту дітей з особливими потребами нашу ЗОШ визначено базовим інклюзивним навчальним закладом.
У старшій школі в 2016/2017 н. р. Вперше впроваджено інклюзивне навчання на базі 10-А классу для учня Станіслава Возняка, який вчився на індивідуальній формі 9 років. При організації інклюзивної освіти відповідно до рішення ПМПК в основу покладено індивідуальні здібності дитини та її обдарування, стан здоров’я, а також бажання батьків соціалізувати й адаптувати її до умов сьогодення, з метою створення стартової платформи для подальшого навчання у ЗВО.
Такі умови відкриття інклюзивного класу, учні якого навчаються за програмою академічного рівня, спонукали керівників закладу та вчителів-предметників до чіткого аналізу складності програмового матеріалу та покрокової реалізації проблеми – успішного надання дитині якісних освітніх послуг. І першим елементом її розв’язання стало введення двох асистентів учителів, яким були розподілені окремо предмети гуманітарного та природничо- математичного циклів (по 0,25 ставки, відповідно до їх спеціальностей за дипломом).
Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном