UA Рус

Як вчителю гамувати сплески агресії дітей

Як вчителю гамувати сплески агресії дітей

Під час навчального процесу більшість педагогів стикаються з проявами агресивної поведінки з боку школярів, які навмисно накаляють атмосферу в класі та порушують дисципліну на уроці.

По-перше, педагог має розуміти, що агресія дитини є своєрідним меседжем, яким вона прагне задовольнити власну потребу, чи виступити проти правил. Агресія може бути елементом наслідування, або спробою відігратися за власні цькування.

Під час такого виклику вчитель має швидко зреагувати та відразу виявити головних винуватців. До них слід звернутися зі спокійним незагрозливим питання щодо їхніх намірів зірвати урок. Вислухавши відповідь, вчителю слід озвучити свій емоційний стан, наприклад «Я невдоволена та розлючена». Далі слід поставити інше питання, чи цього вони очікували. Коли ситуація послаблюється вчитель повинен дати змогу порушникам її виправити, надавши їм для цього певний час.

Досить важливо під час проявів агресії не проводити гнівний монолог. Краще спрямувати бесіду на з’ясування намірів винуватців. Такий прийом дозволить перевести увагу дітей з галасу та зосередити клас на власній діяльності.

Коли вчитель вдався до різкого висловлювання щодо учня або класу в цілому, виправити ситуацію можна під час спокійної бесіди з винуватцем або декількома особами. Слід пояснити, які почуття виникли в той час та що їх спровокувало. Такий прийом дозволить дітям розуміти почуття інших та аналізувати свої дії.

Щоб не опинитися об’єктом цькування вчитель має дотримуватися чітких вимог і правил. Він має бути вимогливим, але справедливим. Викладач має однаково ставитися до всіх дітей, не виділяючи «улюбленців» або «не улюбленців», що обов’язково стане приводом для булінгу. Також вчитель не має права словесно принижувати гідність дитини.

В разі виникнення конфлікту між хлопцями та дівчатами, вчитель не повинен брати до уваги гендерну належність дітей. Стереотипом є думка, що між чоловічою статтю та агресією є зв’язок, водночас не слід більш засуджуючи реагувати на агресії дівчат, бо вони жіночої статі.

Для подолання гендерних стереотипів з дітьми слід проводити дискусії, під час яких вони залучаються до обговорення важливих питань. Впродовж таких бесід вдається виявити справжній емоційний стан дитини та причини агресивної поведінки.

Для мінімізації випадків проявів агресії зі сторони учнів, між вчителем і дітьми повинні встановитися нормальні довірчі відносити, зі сформованими навичками взаєморозуміння, взаємодопомоги та підтримки. Слід пам’ятати, що кожна дитина унікальна. Її не можна порівнювати з іншими, а лише з самою собою в ранній період.

Опубліковано:
Освітній портал
Редакція сайту не є автором статті, тому всі його джерела належать автору самої статті
0.0
Актуальність і новизна:
Подача і оформлення матеріалу:


Вам також може сподобатись

Показати більше

Нещодавні матеріали бібліотекки

Показати більше

Підпишіться на email розсилку!

Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном

Новина додадана до збережених

Перейти до кабінету
x
x
Статус користувача