UA Рус

Дитсадок: нові підходи до організації інклюзії

16 лютого 2022 2360 Друк
Дитсадок: нові підходи до організації інклюзії

Інклюзивна освіта ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права здобувати її за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього закладу.

Як створити умови для забезпечення максимальної ефективності освітнього процесу? - про це пише 24 канал.

В основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію дитини, але водночас створює відповідні умови для отримання якісної освіти. Ця освітня технологія передбачає розвиток, навчання й виховання дітей з ООП у звичайному садочку.

Викладачка та тренерка інклюзивної освіти Рівненського ОІППО Тетяна Наумчук розповіла про те, як моделювати освітній процес в інклюзивних групах з урахуванням індивідуальних потреб та груп підтримки дітей з ООП.

Забезпечення якісного інклюзивного навчання у садочку

Необхідними умовами якісного інклюзивного навчання є:

  • нормативно-правова база закладу дошкільної освіти;

  • посадові обов’язки педагогів, асистента вихователя, вузьких спеціалістів;

  • підвищення кваліфікації педагогів;

  • співпраця з фахівцями ІРЦ;

  • визначення особливих освітніх потреб та рівнів підтримки дитини з ООП;

  • створення інклюзивного освітнього простору;

  • надання освітніх, психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг;

  • забезпечення дітей спеціальними засобами корекції психофізичного розвитку;

  • гармонізована співпраця ІРЦ-батьки-садочок.

Склад команди супроводу дитини з ООП:

  • постійні учасники: керівник або вихователь-методист, вихователь, асистент вихователя, практичний психолог, соціальний педагог, вчитель-дефектолог, вчитель-реабілітолог та батьки дитини з ООП тощо;

  • залучені фахівці: медичний працівник закладу освіти, лікар, асистент дитини, спеціалісти системи соціального захисту населення, служби у справах дітей тощо.

Пріоритетність цілей для навчання

  • Забезпечення безпеки життя та здоров’я.

  • Навички соціальної взаємодії/спілкування.

  • Адаптивні та побутові навички.

  • Академічні навички.

  • Сфери застосування адаптації та модифікації

  • Пристосування середовища.

  • Психолого-педагогічні стратегії.

  • Навчальні матеріали та завдання.

  • Система та критерії оцінювання.

Сучасні методики роботи

Інклюзивне середовище у закладі дошкільної освіти запроваджується у взаємодії з такими напрямами як:

  • організаційна культура;

  • освітня політика на рівні закладу;

  • інклюзивна практика.

Також у садочку варто використовувати геоборд – це багатофункціональна ігрова дошка для конструювання геометричних фігур або інших рисунків. Адже він розвиває когнітивні здібності дитини – просторове та асоціативне мислення, увагу, пам’ять.

А математичний планшет дозволяє самостійно вигадувати зображення, а значить, розвиває фантазію та творчий потенціал дітей. Це відмінний метод розслаблення та зняття фізичного та психологічного напруження у дітей.

Розвитковий електронний комплекс Gcompris– це багатоплатформовий універсальний освітній комплект для дітей від 2 до 7 років. Він включає в себе понад 140 вправ, які допоможуть маленьким дітям розвинути їх сприйняття, увагу, пам’ять, мислення, уяву, дрібну моторику тощо.

Приклади вправ: вирішити головоломку, перетягуючи кожен елемент з набору на відповідне місце.

Терапія су-джок – у перекладі з корейської "су" – долоня, а "джок" – стопа. Тож, така терапія – це стимулювання біологічно активних точок, які розміщені на кистях та стопах. Ці точки є рефлекторною проєкцією органів та частин тіла людини.

Терапія су-джок також:

  • стимулює мовні зони кори головного мозку;

  • підвищує розумову активність дітей;

  • розвиває дрібну моторику рук.

Керівник садочку повинен забезпечити прийняття управлінських рішень щодо стратегічних перспектив розвитку закладу освіти та відповідальності за хід та результати освітнього процесу.

Підпишіться на email розсилку!
Педагогам варто допомогти у виборі:

  • освітньої програми;

  • пріоритетних напрямів та завдань в організації освітнього процесу;

  • моделі планування та організації освітнього процесу на основі інтегрованого підходу;

  • видів, форм та методів підвищення професійної компетентності працівників;

  • забезпечення партнерських стосунків у взаєминах однолітків групи із дітьми з ООП та їхніми батьками.

Ключові аспекти взаємодії вихователя та асистента вихователя:

  • Обговорення.

  • Довіра.

  • Спільне ухвалення рішень.

  • Загальні ресурси.

  • Розподіл відповідальності.

  • Рівноправність.

Опубліковано:
Освітній портал
Редакція сайту не є автором статті, тому всі його джерела належать автору самої статті
0.0
Актуальність і новизна:
Подача і оформлення матеріалу:


Вам також може сподобатись

Показати більше

Нещодавні матеріали бібліотекки

Показати більше

Підпишіться на email розсилку!

Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном

Новина додадана до збережених

Перейти до кабінету
x
x
Статус користувача