Цьогорічний формат Національного мультипредметного тесту (4 години тестування з 20-хвилинною перервою), пов’язаний винятково з тим, що іспит відбувається в умовах повномасштабної війни, а також постійними повітряними тривогами в українських містах. Якщо тестування, наприклад, розділити на два чи три дні, це означало б, що для майбутніх вступників необхідно забезпечити можливість проведення декількох додаткових сесій.
Про це в подкасті “Дофамін для освіти” від ГО “Смарт освіта” розповіла очільниця Українського центру оцінювання якості освіти Тетяна Вакуленко.
Тобто, за її словами, могла б виникнути ситуація, коли майбутньому вступникові не вдалося через тривоги пройти НМТ під час трьох основних сесій, а тому довелося приїздити ще три рази на додаткові.
“Це ускладнює шанс адекватного проведення оцінювання та ймовірність того, що всі охочі зможуть це зробити”, – додала Тетяна Вакуленко.
Крім того, очільниця УЦОЯО розповіла, що Україна не може проводити тестування, наприклад, у два окремих дні (по 2 предмети на день), оскільки до 10 % вступників перебувають за кордоном. Ще частина дітей зараз знаходяться на тимчасово окупованих територіях або на територіях, де ведуться активні бойові дії (у таких регіонах НМТ не проводитимуть).
“Відповідно, за кордоном потрібно приїхати до певної локації, які не відкриваються в кожному місті. […] [Абітурієнтам на ТОТ і в зонах активних бойових дій, – ред.] потрібно виїхати на ту територію, яку повністю контролює українська влада. І це теж виклик – фінансовий, часовий”, – додала Вакуленко.
Очільниця УЦОЯО також нагадала, що до початку повномасштабного вторгнення тривалість тестів ЗНО була різною. Це залежало “від конструкта та опису тесту”.
За її словами, цьогорічний формат комп’ютерного тестування є “повністю адекватним” і відповідає міжнародним практикам. Адже в інших країнах (наприклад, у Фінляндії, Китаї) можна зустріти як дуже довгі, так і доволі короткі тестові форми, під час складання яких учні працюють із різними типами завдань.
Утім, за її словами, короткі форми мають певні вади, оскільки мала кількість завдань і запитань у тесті передбачає зростання рівня помилок і похибок під час оцінювання результатів. Тому, на її думку, доцільніше використовувати довші форми.
“Поєднання в НМТ-2024 доволі коротких тестових форм із чотирьох предметів в одному довгому за тривалістю тесті – це, звичайно, вимушений захід”, – резюмувала Тетяна Вакуленко.
Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном