UA Рус

Дослідження: як та скільки працюють учителі в різних країнах світу

07 листопада 2023 911 Друк
Дослідження: як та скільки працюють учителі в різних країнах світу

Вчителі у кожній країні мають свої норми навантаження. Проте більшість із них зазвичай працюють значно більше встановлених годин. Така ситуація виникає тому, що багато педагогів змушені не тільки проводити уроки, але й готуватися до них і займатися іншими справами, повʼязаними з освітньою діяльністю.

Як та скільки працюють вчителі з різних куточків світу, пише Моя школа з посиланням на Освіторія. Пропонуємо ознайомитись з умовами роботи педагогів та дізнатися досвід країн, які намагаються зменшити навантаження працівників освіти.

Україна: від 18 годин на тиждень до 18 на день

Згідно з законом України тривалість робочого часу не має перевищувати 40 годин на тиждень, проте така професія, як вчитель, потребує певної підготовки до уроків, ведення документації, перевірки завдань, присутності на нарадах, підвищення кваліфікації тощо. Тож педагоги нашої країни можуть проводити на роботі від 18 годин на день до 18 годин на тиждень. Проте, за словами вчителів, бувають ситуації, коли директори освітніх закладів призначають по дві ставки без права вибору. Хоч за це й отримують гроші, проте загальний час роботи може складати до 90 годин на тиждень.

Європа: від 3 до 7 уроків на день

У Болгарії, за даними дослідження-порівняння, вчителі мають найменшу кількість навантаження у Європі – 12 годин на тиждень або 16 уроків. На Мальті – аж 26 годин.

У більшості країн існують стандарти, що регулюють, скільки часу вчитель повинен витрачати на позаурочну діяльність. Проте ці норми варіюються: наприклад у Латвії вважають, що 2 години на тиждень буде достатньо, тоді як у Норвегії ця кількість може сягати 15 годин.

У Греції вся діяльність педагогів не повинна перевищувати 30 годин. В Іспанії – 25 годин на викладання предмета і ще 5 на різні потреби, що вимагають перебування у школі й 8 на опрацювання вдома.

У США зазвичай робота оплачується в залежності від виконаних завдань або витрачених годин. У Туреччині за кожен вид діяльності вчитель окремо отримує кошти, там навіть доплачують за наявність власних дітей – 170 доларів. За підвищення кваліфікації педагоги мають додатково 200 доларів, а за перевірку письмових робіт – 50.

В Україні оплата вчителів базується на доплатах, які розраховуються у вигляді відсотків від їхньої ставки. Згідно з пунктом 3 статті 24 Закону України "Про повну загальну середню освіту", вчителі отримують додаткову компенсацію до 25% за класне керівництво, від 10% до 40% за проведення позакласної роботи та від 10% до 20% за перевірку робіт тощо.

Згідно з дослідженнями, вчителі більшості країн Європи перепрацьовують у середньому на 4 години протягом тижня. У Японії педагогам заборонено працювати більше ніж 11 годин за визначений 40-годинний тиждень.

Велика Британія та проблема перенавантаження

Проблемі перенавантаження у цій країні присвячене не одне дослідження. Там, протягом тижня, кожен вчитель має 20 годин на проведення уроків. Ще 17 – на позаурочну діяльність. І весь час освітяни мають перебувати у закладі освіти, а те що не встигають – дороблювати вдома.

Дослідження педагогічного навантаження у 2023 році показало, що робочий тиждень британських учителів складає 57 годин, що на 20 годин більше, ніж у працівників інших сфер. Причому більшість з них витрачає понад половину цього часу на адміністративні та бюрократичні справи. Тож нині там створено робочу групу, які працює над скороченням навантаження.

Франція та найбільша кількість уроків на тиждень

Вчителі цієї країни у початкових класах мають 6 занять в день або 24 робочі години на тиждень. У середній школі – 17 годин, у старшій – 14. На решту справ – 9 годин протягом 7 днів. Проте, як свідчать опитування, з 35 обовʼязкових робочих годин зазвичай витрачається 18-20.

Якщо педагоги не встигають – відпрацьовують на канікулах. Проте мають певну привілегію – після 6 років роботи на одному місці, вчитель може взяти відпустку на рік зі збереженням робочого місця.

Також працівники освіти мають певні компенсації та надбавки, зокрема за вчителювання у міських школах та кількість власних дітей.

Проте ситуація неконтрольованості якості освіти турбує Міністерство національної освіти. Тож вчителі можуть проходити додаткові перевірки або при надмірному навантаженні матимуть скорочене перебування у школі на одну годину.

Бельгія та розподіл годин

У Бельгії для початкової школи норми проведення уроків становлять 20-22 години, для середньої – 18-20, для старшої– 17-18. Крім цього, вчителі приділяють увагу підготовці до урокам, розробленню тестів та оцінюванню, адміністративній роботі, обміну досвідом з колегами, діяльності на користь школи, розвитку громаді та підвищенню кваліфікації.

Німеччина – робота за нормами

У цій країні вчителі мають виділяти 20 годин на тиждень на проведення уроків, три на перебування на роботі, а загалом – 48 годин на проведення різноманітної професійної діяльності, кожен вид якої окремо нормується за часом та оплачується. Зокрема, сюди входять участь у нарадах та педрадах, методоб’єднаннях, шкільному самоуправлінні, підвищення кваліфікації, підготовка до уроків, класне керівництво, робота з батьками, ведення документації.

Типове тижневе навантаження вчителя початкової школи:

  • 20 годин — уроки;
  • 12 годин — додаткові заняття в школі (підготовка до уроків, консультування);
  • 5,5 годин — ділове спілкування з колегами та батьками;
  • 3,5 години — робота з документацією;
  • 2,5 години — інші види діяльності;
  • 2 години — організація праці;
  • 1,5 години — шкільні події (змагання, концерти, свята);
  • 1 година — підвищення кваліфікації.

Нідерланди та боротьба із навантаженням

Тривалість робочого тижня 4 дні й не більше 30 годин. Проте у більшості школах вчителі відпрацьовують пʼятиденку. При цьому реальне навантаження – 42 години на тиждень, з яким довгий час борються. Зокрема, там не проводять батьківські збори, а скорочують їх до 10-хвилинного спілкування двічі на рік у попередньо запланований час.

Якщо ж вчитель проходить підвищення кваліфікації, то учні мають додаткові вихідні. Також окремо педагоги отримують оплату за проведення додаткових уроків для тих дітей, які мають прогалини в навчанні. Крім цього, якщо школяр має проблеми з поведінкою – він працюватиме з психологом, а у разі, якщо це не допомагає – переведуть до школи, де вчаться діти з психологічними проблемами або розладами.

Залучення старшокласників до асистентування педагогам допомагає зекономити їх час та сили. Звертають увагу і на тайм-менеджмент – вчитель фокусується лише на одному завданні, наприклад покращенні атмосфери у класі або успішності школярів. Таким чином у країні намагаються запобігати прокрастинації та вигоранню.

 

 

Опубліковано:
Освітній портал
Редакція сайту не є автором статті, тому всі його джерела належать автору самої статті
0.0
Актуальність і новизна:
Подача і оформлення матеріалу:


Вам також може сподобатись

Показати більше

Нещодавні матеріали бібліотекки

Показати більше

Підпишіться на email розсилку!

Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном

Новина додадана до збережених

Перейти до кабінету
x
x
Статус користувача