Письмо букви и. Безвідривне з’єднання букв.
Мета: вчити дітей писати букву и; навчати з’єднувати и з вивченими буквами; вчити охайності в робочому зошиті; ознайомлення дітей з безвідривним з’єднанням букв; розвивати вміння робити звуко - буквений аналіз слів; розвивати уважність, кмітливість та логічне мислення дітей; виховувати вміння старанності під час письма та бажання виконувати вправи.
Хід уроку
1. Вступна частина. Організація класу
Дітки, ми з вами розпочнемо урок з тихої мелодійної музики.
( лунає музика)
Я вас хочу попросити заплющити очі. Давайте розпочнемо наш з вами урок з приємних думок і будемо посилати гарні побажання своїм рідним та близьким. Щоб у них було сонячне світло. Нехай це сонячне світло буде татові, мамі, брату чи сестричці.
Давайте кожен скаже подумки «Я бажаю вам добра та світла». І якщо ви справді щиро цього бажаєте, то значить ви з великої букви Людина. Можете розплющити очі, тепер вони у вас світяться теплом, добром та ласкою
Приступаємо до роботи!
2. Основна частина
Дітки, до нас в гості завітала ластівка, і принесла нам маленьку підказку. Зараз ми прочитаємо її.
Що за букву зустрічаєм,
Та, що слів не починає.
Але в слові дуби та гриби
Місце останнє посідає.(и)
Ну що, ви зрозуміли яку букву нам підказую ластівка?
Скажіть мені будь ласка звук, яким закінчуються слова дуби та гриби.
Давайте разом виконаємо звуко – буквений аналіз цих слів.
Дуби:
Букв 4, звуків 4, [– ○ – ○]
Гриби:
Букв 5, звуків 5, [– – ○ – ○]
Молодці дітки, виконали завдання. Зараз ми з вами переглянемо видео інструкцію написання букви и.
Запишемо собі один рядок цієї букви.
Дайте мені відповідь на запитання, який звук цієї букви? Як можете довести.(голосний)
Де ми ніколи не почуємо цей звук?
Хто може привести мені слово з цим звуком.
А зараз ми пограємо в цікаву гру, в якій потрібно бути дуже уважними та кмітливими. Я буду говорити вам слова, а ви коли почуєте звук и на початку слова – хлопаєте в долоні, а коли в кінці слова – то тихенько топаєте ногами.
Готові? Будьте дуже уважними. Почали!
Мило, кит, синиця, картина, звуки, столиця, умивальник, будильник, котик, тварина, риба.
Молодці, вам сподобалось завдання? Ви гарно виконали його.
Сьогодні ви дізнаєтесь трішки інформації про одну тваринку, а про яку саме, ви можете здогадатися, відгадавши загадку.
Загадка
Знають дорослі та малі,
Що він – найбільший на землі!
Він живе у океані,
А зі спини летять фонтани!
Схожий він на якийсь щит ,
Здогадались, це же… (кит)
Так, вірно, це кит.
Скажіть мені, чим саме відрізняються слова кит та кіт.
Давайте запишемо собі в зошиток слово кит, цілий рядок. Та переглянемо цікаве відео про нього, як він себе поводить у воді.
Нашій ластівці сподобалось, як ви гарно пишете в своїх зошитах і вона хоче вас навчити, як правильно безвідривно з’єднувати букви.
Сьогодні ми вивчаємо букву и, тому з нею і навчимося. (Вчителька на дошці демонструє з’єднання)
Ми з вами можемо побачити, як нашу букву и правильно з’єднати з буквою т безвідривно, та запишемо в зошиток рядок цього з’єднання.
Давайте нашим пальчикам дамо відпочити, зробимо пальчикову гімнастику.
Дітки, вам подобається робити звуковий аналіз слів? Наша ластівка вигадала таке цікаве завдання. Нам потрібно з’єднати схему з відповідним словом.
[– ○ – ○ – ○] риба
[– ○ – ○] машина
[– ○ –] кит
[– ○ –] сир
[– ○ – ○] гриби
[– – ○ – ○] жито
Які ви в мене розумнички! У нас в класі всі діти уважні?( відповіді дітей)
Тому зараз виконаємо вправу, в якій вам потрібно знайти слова з буквою “и” та записати їх.
Вправно попрацювали! Прийшов час відпочити.
Фізкультхвилинка
Працювали всі старанно!
Бо писали ви охайно!
Вже стомились оченята!
Тож спочиньте всі, малята!
Небо, сонце уже спить!
І ніхто не шумить!
Ранком сонечко встало!
І настрій всім послало!
3. Заключна частина
Яку букву ви сьогодні писали?
Кому було складно її писати?
Назвіть слова з цією буквою.
Рефлексійна вправа « Портфель – м’ясорубка – корзина»
Портфель – мені ці знання потрібні!
М’ясорубка – Треба посидіти та подумати над сьогоднішньою інформацією!
Корзина – мені не цікаво!
Получайте актуальную информацию об образовании в Украине и за рубежом