Вітюк В. В. Формування готовності педагогів до впровадження інклюзивного навчання / В. В. Вітюк // Педагогічний пошук. - 2019. - № 3. - С. 10–13.
Повний зміст матеріалу доступний після його завантаження
Анотація
Розкрито особливості підготовки педагогів до впровадження інклюзивного навчання в умовах реформування освіти.
Ключові слова: інклюзивне навчання, готовність педагога, готовність до змін, інноваційні технології, освітнє середовище, професійний розвиток, формування освіти.
Постановка проблеми. Сучасні моделі організації освітнього простору взагалі та навчання зокрема потребують не лише спеціально організованого освітнього середовища, але й спеціальної підготовки педагогів до роботи в умовах інклюзивного навчання. Адже сьогодні відкрилися нові перспективи для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, важливу роль в яких відіграє саме педагог.
Вимоги до діяльності педагога, його професійного розвитку зумовлені процесами модернізації освіти, впровадженням компетентнісної моделі освітньої діяльності, педагогіки партнерства, орієнтацією на нові стандарти та результати навчання.Все це вимагає перегляду традиційних уявлень про роль учителя, особливо в умовах інклюзивної освіти. Адже інклюзивна освіта – це розширення участі дітей з особливостями психофізичного розвитку в освітньому процесі.
Відповідно до Концепції громадянської освіти та виховання, результатом успішної соціалізації дитини можна вважати ії готовність до виконання соціальних ролей:
Першочергове завдання закладу освіти – створення такого освітнього простору, у якому особистість із раннього дитинства усвідомлювала б свою суспільну значущість і через систему ціннісних ставлень набувала досвіду взаємодії з соціумом. Реалізація цього завдання вимагає від педагогів нових підходів до процесу соціалізації дітей та учнівської молоді, яку може забезпечувати інклюзивна освіта.
Повний зміст матеріалу доступний після його завантаження
Получайте актуальную информацию об образовании в Украине и за рубежом