Поліщук Н. А. Активізація пізнавальної діяльності молодших школярів на уроках природознавства засобами казок з екологічним сюжетом / Н. А. Поліщук // Педагогічний пошук. - 2017. - № 2. - С. 17–21. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pedp
Висвітлюються особливості активізації пізнавальної діяльності учнів початкової школи на уроках природознавства. Доведено, що пізнавальна активність розвивається в процесі діяльності та впливає на її якість. Запропоновано використання на уроках природознавства казок з екологічним сюжетом.
Ключові слова: пізнавальна діяльність, природознавство, початкова школа, казка з екологічним сюжетом.
Polishchuk N. A. Activation of Younger Students’ Learning at Natural Sciences Lessons by Fairy Tales with Ecological Plot.
Features of cognitive activity of elementary school pupils at natural sciences lessons are covered. It is proved that cognitive activity develops in the process of growing and influences its quality. The use of fairy tales with ecological plot at natural sciences lessons is offered.
Key words: cognitive activity, natural sciences, elementary school, a fairy tale with an ecological plot.
Постановка проблеми у загальному вигляді, її зв'язок з науковими та практичними завданнями. У Національній доктрині розвитку освіти України в XXI столітті зазначено, що система освіти має забезпечувати всебічний розвиток індивідуальності дитини на основі виявлення її задатків і здібностей, формування інтересів та потреб, сучасного світогляду, навичок самостійного наукового пізнання, оволодіння засобами практичної й пізнавальної діяльності [6]. Ці завдання реалізовуються в початковій школі під час вивчення учнями різних предметів, зокрема природознавства.
Завдання сучасного шкільного природознавства полягає в перетворенні знань на інструмент творчого сприйняття світу, у розвитку важливого для всього людства природознавчо-наукового мислення.
Для цього необхідно формувати пізнавальні інтереси, які мають дуже велике значення для розвитку особистості, оскільки вони спонукають до пошуку нових знань, нових умінь, нових способівроботи, роблять дільність людини більш активною, енергійною в цих пошуках.
У пояснювальній записці до програми з природознавства для 1-4 класів зазначено, що реалізація чинної програми потребує роботи вчителя, спрямованої на організацію пізнавальної діяльності школярів на уроці [5].
Получайте актуальную информацию об образовании в Украине и за рубежом