Октисюк Т. І. Роман у віршах Ліни Костенко "Маруся Чурай" (Конспект уроку, 11 клас) / Т. І. Октисюк // Педагогічний пошук. - 2017. - № 4. - С. 51–56.
Анотація
Проводячи урок літератури разом із учителем історії, досягається ефект глибшого розкриття теми.
Ключові слова: Визвольна війна, магнат, козак, пісня, історія.
Щорічно готуючи одинадцятикласників до ЗНО, зрозуміла, що є твори, на зміст яких необхідно звертати особливу увагу: знання критичного і фактичного матеріалу, роботу з текстом. До таких належить роман Ліни Костенко «Маруся Чурай» – твір складний як за композицією, так і системою образів. Учням важко самостійно оцінити образи Пушкаря, Наливайка (йому в романі відведено вісім рядків), Івана Іскри, розібратися в перипетіях Визвольної війни. Щоб допомогти їм зрозуміти прочитане, проводжу урок, на якому досліджуємо історичні події і героїв тієї епохи й відображення їх у романі Ліни Костенко.
Мета: формувати навички та вміння аналізувати роман у віршах, розкрити проблематику твору; означити рамки історичної правди та художнього вимислу у творі; виховувати старшокласників у дусі поваги до минулого та гордості за свій народ, формувати високі моральні якості на прикладі героїв роману.
Очікувані результати: учні знають зміст твору письменниці, виділяють ключові епізоди, вміють їх коментувати; визначають особливості сюжету й композиції, риси індивідуального стилю.
Тип уроку: інтегрований (українська література – історія) за технологією проблемного навчання.
Обладнання: портрет поетеси, роман «Маруся Чурай», записи пісень «Ой не ходи, Грицю», «Засвіт встали козаченьки», епіграф до уроку, презентація.
Получайте актуальную информацию об образовании в Украине и за рубежом