Укр Рус

Конспект уроку: Звуки [ з] [з’ ], позначення їх буквою «зе». Слова, однакові за звучанням і написанням, але різні за значенням

19 ноября 2021 522 Печать
(0)
Для кого 1 класс
Предмет Читання
Доступно в PDF
Опубліковано:
Освітній портал op.ua
Автором статьи не является редакция сайта, поэтому все его источники относятся к автору самой статьи

Опис матерiалу

Тема: Звуки [ з] [з’ ], позначення їх буквою «зе». Слова, однакові за звучанням і написанням, але різні за значенням

Мета: познайомити учнів з буквою «зе»; з її назвою та звуковим значенням; навчити правильно та дзвінко вимовляти склади та слова з буквою, яку вивчаємо; вчити формуванню навичок читання слів з буквою «зе»; збагачувати словниковий запас дітей; розвивати уважність, спостережливість; виховувати поважне ставлення до оточуючих.

Хід уроку

1. Вступна частина. Організація класу.
Вправа «Покажи свій настрій» Дітки, зараз я пропоную кожному з вас показати який у вас настрій, вам потрібно вийти по черзі до мене, обрати смайлик, який відповідає вашому настрою і повісити його на дошці. Я помітила, що у вас гарний настрій, тому ми можемо розпочати урок!

2. Основна частина.  Ознайомлення з темою уроку.
Дітки, яку пору року ви полюбляєте? (відповіді дітей)
Дякую за відповідь. А зараз нам потрібно відгадати загадку, а якщо бути точнішими, то пору року яка схована в ній.

Загадка:
Біло – біло навкруги,
Бо розкидую сніги,
Білим цвітом все вкриваю,
Тільки білий колір знаю! (зима)

Молодці, це в нас зима. Скажіть мені будь ласка, а що вам допомогло впізнати зиму?
Добре, тож сьогодні помандруємо зимою. Всі ми знаємо як взимку гарно, мороз на віконечках, всі дітки катаються на санчатах, а потім гріються в хатині та п’ють гарячий чай. 
Дітки, пропоную виконати артикуляційну вправу, яка буде пов’язана з нашою темою уроку, тобто з зимою.

Артикуляційна вправа.
Давайте один одному покажемо, як правильно люди дихають взимку.( Вдихаємо носиком, а видихаємо ротиком).
Молодці, правильно подихали. А тепер час зігрітися гарячим чайком.
Та всі ми знаємо, що гарячий пити не можна, тому покажіть своєму сусідові по парті, як правильно подмухати, щоб охолов наш чай.

А зараз я вам пропоную пограти в дуже цікаву гру.
Гра «Готуй долоньки, щоб піймати звук з».
Я вам буду говорити слова, якщо ви в них чуєте звук «з», то хлопайте в долоні.
( зима, мороз, метіль, на дворі, замети, зоріють в небі, ясні зорі, хлопчики заснули)
Ну що, вийшло? Ви такі розумнички. 
Дітки, яку букву ми сьогодні вивчаємо? (відповіді дітей)
Вірно, це буква зе. Зараз ми з вами промовимо чистомовку, щоб навчитись краще вимовляти цю букву.

Чистомовка з буквою «зе».
Зу – зу – зу – привезу я в дім козу.
За –за –за – ох велика в нас коза.
Зі- зі – зі – дуже добре тут козі.
Зи – зи – зи – дім тепер  у кози!

Молодці. Тепер ми з вами краще вміємо вимовляти нашу букву.
Хто був уважним, і може сказати, який звук найчастіше повторювався в чисто мовці?
Які слова ви запам’ятали з цим звуком?
Тепер, давайте разом вимовимо звук [ з’], чи схожий він за звук [ з]? Чим саме відрізняється? 
Давайте ще раз вимовимо декілька звуків [ з] [з’ ]. 
Отже, ми з вами повинні запам’ятати, що звук [ з] – є приголосним твердим, а [з’ ] – є приголосним м’яким!

Дітки, зима нам передала ось таке цікаве завдання. В нас є декілька карточок на якіх знаходиться вправа, нам потрібно її виконати.

Молодці дітки, правильно з’єднали та прочитали слова. Тож настав час відпочити. Всі ви знаєте пісеньку «Морозець – морозець». Будемо заром її співати та показувати рухи.

Фізкульхвилинка « Морозець». 

Відпочили? (відповіді дітей). Тепер давайте відгадаємо загадку.
(Розширити знання дітей про слова, які є однаковим за звучанням і написанням, але різними за значенням.)

Загадка.
Діти, подумайте, хто окрім собаки, стереже хату, особливо вночі.(замок)
Відгадати, вам може допомогти тільки ваша спостережливість. Давайте подумаємо, що саме є в кожного вдома в дверях? ( замок)
Скажіть мені, на який звук починається це слово? А хочете дізнатись, яке ще визначення має це слово? 
1. Ми сказали що це пристрій для того, щоб замикати та відмикати двері.
2. 
Це може бути застібка для портфеля чи папки.
3. 
Також це може бути застібка в браслеті.
Тобто, робимо висновок, слово одне, але має багато визначень.

 Дітки, в кожного з вас на столі є лего, давайте спробуємо утворити з нього нашу з вами букву. 
Дуже добре, у всіх вийшло? 

Молодці, дітки. Тепер пропоную вам подивитись словничкові замети від зими. Нам потрібно прочитати кожне слово і наголосити ту букву, яку ми сьогодні вивчаємо.

Як вправно всі впорались із завданням. Я впевнена, що тепер всі запам’ятаюсь букву, яку ми сьогодні вивчали.

3. Підсумок уроку. Гра «Скажи в мікрофон».
Діти, вам сподобалась зустріч з зимою? 
Яку букву ми сьогодні зустріли?
Які звуки позначає ця буква?
Які слова про зиму ви можете сказати? Яка вона?
Дякую вам за урок. 

Место в рейтинге новостей: 415 місце
Рейтинг: 0 из 5 на основе 0 оцінок
0.0
Актуальність і новизна:
Подача і оформлення матеріалу:

Розміщуючи свою розробку в Педкласі, ви отримуєте:

  • визнання ваших знань, умінь і навичок;
  • зворотній зв'язок від спільноти освітян;
  • можливість використання матеріалів інших авторів;  
  • сертифікат про публікацію матеріалу;
Розмістити
Опрос
Как вы оцениваете работу Шкарлета С.Н.
Голосовать

Вам також може сподобатись

Показать больше

Подпишитесь на email рассылку!

Получайте актуальную информацию об образовании в Украине и за рубежом

x
x
Статус користувача