Тема: Звуки [д ] , [д’ ] , позначення їх буквою «де».Робота над текстом.
Мета: дати поняття учням про звуки [д ] , [д’ ] та букву «де», яка їх позначає; навчити дітей чітко вимовляти ці звуки та розвивати фонематичний слух у дітей; читати склади з буквою де; читати слова з даною буквою; розвивати уважність та спостережливість дітей на уроці; виховувати бережне відношення до книги.
Обладнання: роздатковий матеріал.
Хід уроку
1. Вступна частина.
Організація класу. Вправа « Мій настрій на цілий день».
Дітки, давайте кожен обере смайлик, що буде відповідати вашому настрою та який би ви хотіли щоб залишився з вами на цілий день. (Дітки на дошку прикріплюють смайлики).
У всіх чудовий настрій, тож так весело ми і розпочинаємо наш з вами урок.
Про що ми не забуваємо на уроці? (про правило піднятої руки)
Правильно, це правило піднятої руки.
2. Основна частина.
Відгадування загадки.
У мами є тато,
У брата є сестра,
У тітки є дядько,
А у бабусі є …..(дідусь)
Так, молодці, це дідусь. Сьогодні він завітав до нас з вами на урок щоб познайомити вас з такою буквою, на яку починається слово «Дідусь». Так, це буква де.
3. Мовленнєва розминка.
Діти, дідусь уже погано розмовляє, тому що в нього мало зубів, давайте разом з ним виконаємо мовленнєву розминку.
Да – да – да – прохолодна в нас вода.
Ду – ду – ду – вже додому я іду.
Де – де – де – котика нема ніде.
Ді – ді – ді – риба плаває у воді.
4. Актуалізація опорних знань.
Яку букву ви повторювали найчастіше?
Правильно – це буква де.
Давайте разом вимовимо її правильно.
Зараз кожен собі вимовляємо звуки [д ] , [д’ ] по декілька раз. Послухайте, як саме утворюються ці звуки. ( Зубки в нас розтулені, кінчик язика повинен бути притиснутим до верхніх зубів біля піднебіння – так утворюється звук д.)
Губки розтягуємо, зубки в нас розтулені, кінчик язика притиснули тепер до нижніх зубів, а середня частина повинна підніматися до верхнього піднебіння – ось так утворюється звук Д’.)
Діти, ви такі розумнички! Дідусь щось засумував, тож приступаємо до іншого завдання. Нам потрібно скласти склади з буквою Де. Тож розпочинаємо!
Молодці, дідусь в захваті від вас! Тепер час і відпочити. Встаємо всі на руханку і повторюємо за мною.
Вийшли разом на полянку,
Знову в ліс з самого ранку!
Поскакаймо як зайчата,
Помахаймо всі завзято!
Присідаємо ми низько,
Бо тут вовки дуже близько!
Ми крокуєм краще всіх,
І не боїмося їх!
Як добре ми впорались, відпочили. Діти, дудусь полюбляє загадки, тож я підготувала для вас декілька. Давайте разом відгадаємо.
1. На літо воно одягається, а взимку роздягається? ( дерево)
2. Всі ви чули дивний звук. Тук – тук – тук. Хто це стука? Молоток? Ось вже знову. Цок – цок – цок. Хто це діти? (дятел).
3. Взимку без листя спить, а влітку від вітру шумить. ( Дерево)
Діти, а на яку букву починається кожна відповідь? Вірно, на нашу букву Де.
Дідусь пропонує нам роботу з тестом. В нього є текст, але на жаль пропущені літери. Давайте допоможемо їх вставити, щоб утворився повноцінний лист у дідуся.
5. Підсумок.
Молодці, дітки. Ви дуже добре постаралися на цьому уроці.
Яку букву ми з вами вивчали? А які звуки вона позначає?
А з ким ми сьогодні познайомились, завдяки цій букві? Так, молодці.
6. Рефлексія.
Перед дітьми 3 цеглинки Лего. Червоний – я запам’ятав букву та звуки, які вона позначає. Зелений – запам’ятав, але вдома повторю. Жовтий – мені потрібно ще раз пройти це матеріал.
Получайте актуальную информацию об образовании в Украине и за рубежом