Тема: Звук [о], позначення його буквою «о». Встановлення відповідності між малюнками і звуковими моделями.
Мета: дати учням поняття про звук [о] та букву, що позначає цей звук; ознайомити дітей з літерою «о», удосконалювати вміння учнів відшукувати звуки в словах, закріпити знання учнів з попередніх уроків; розвивати логічне мислення та увагу, сприяти розвитку мовної здогадки; виховувати в учнів самостійність, мислення.
Обладнання: роздатковий матеріал.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Діти, давайте станемо всі в коло, візьмемося за руки та побажаємо кожному сьогодні гарного уроку та усміхнених обличь. Нехай сьогоднішній урок принесе нам багато цікавих знань та завдань. А ми вправно будемо виконувати завдання.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Дайте відповідь на декілька запитань:
1. Сьогодні я хочу….
2. Сьогодні на уроці я буду….
3. Я хочу вивчити…..
4. Я буду дуже….
Оберіть смайлик, який відповідає зараз вашому настрою:
ІІІ. Контроль, корекція та актуалізація опорних знань.
Гра «Впіймай звук»
Я буду читати текст, а ви повинні зловити голосні звуки, які вже вивчали.
У мене є домашній улюбленець. Його звати Бублик. Це котик. Він має сірий колір шерсті та дуже гострі лапки.
Які голосні літери почули? Назвіть їх.
Чи є у вашому домі домашні улюбленці? Як їх звати?
Якого кольору їхня шерсть?
IV. Повідомлення теми і мети уроку.
Пропоную переглянути картинку на дошці. Що це?
Так, це бублик. Який він? Якого він кольору? Чи є в українському алфавіті літера, яка дуже схожа на бублика? Так, ви праві. Це літера «о».
Як ви вже здогадалися, на сьогоднішньому уроці ми з вами познайомимось з цією чудовою літерою, спробуємо та навчимося читати склади та слова з цією літерою, а також зробимо звукові схеми слів.
V.Вивчення нового матеріалу
1. Прослухайте речення: Оленка та Олесь ходили до озера.
Повторіть речення за мною.
Тепер повторіть пошепки, а після того голосніше.
Який звук трапляється вам найчастіше?
Звук [о] позначає буква «о».
Давайте ще раз вимовимо звук [о]. Чи заважає нам щось при вимові цього звука? Який висновок ми зможемо зробити?
Який він? Голосний чи приголосний?
Позначимо відповідною фішкою.
Хто показував вам рухи? Так, це був огірок. Який перший звук ви почули в цьому слові?
Давайте напишемо звукову схему до цього слова.
ОГІРОК - о=о-о-
VI. Закріплення вивченого матеріалу
1. Робота з підручником.
2. Обговорення малюнків.
3. Читання складів та слів у підручнику.
4. Складання казки про букву «о»
5. Малюнок літери «о»
6. Ліплення з пластиліну літери «о»
VII. Підсумок уроку
Що найбільше вам сподобалося на уроці?
Над чим було складно працювати?
Яку літеру ми з вами вивчали?
Що запам’яталося найбільше?
Дайте відповідь на декілька запитань:
Я навчився….
Я зрозумів….
Я можу…
Мені не вдалося….
Получайте актуальную информацию об образовании в Украине и за рубежом