Про це сказав міністр освіти і науки Оксен Лісовий на презентації, повідомляє кореспондент Укрінформу.
«Цифри для нас невтішні, але цілком передбачувані, враховуючи ті умови, в яких ми перебували, в яких перебували наші діти й наша освіта», - зазначив Лісовий і додав: «Є й позитив – це сам факт проведення, адже ми чи не єдина країна, яка проводила таке дослідження під час повномасштабної війни на своїй території. Це про нашу із вами впертість, стійкість упевненість в тому, що ми побудуємо нашу державу демократичною, успішною, економічно успішною. Це про наші із вами цінності, про те, що людина для нас – головне і найважливіше».
За його словами, загалом погіршення результатів пов'язані з тривалими обмеженнями через COVID-19 і неготовність системи освіти до пандемії, повномасштабною війною, а також зі стресом. Водночас глава МОН звернув вагу на те, що зниження результатів відзначається не лише в Україні, а й в інших досліджуваних країнах. Це, за його словами, також пов'язано з пандемією та тривалим дистанційним навчанням.
Віцепрем’єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій — міністр цифрової трансформації Михайло Федоров, теж вважає сам факт участь Україну PISA-2022 дуже важливим. «Останні роки була надважкими для усієї системи освіти. Ковід, повномасштабна війна перехід на навчання в онлайн чи уроки в укриттях. - це все відображається на динаміці та досягненнях наших учнів різних сферах», - сказав урядовець.
Порівняно з PISA-2018, з математики Україна опустилася на 12 балів (із 453 до 441), із природничо-наукових дисциплін - на 19 балів (із 469 до 450), із читання - на 38 балів (із 466 до 428).
Дослідження проводилося в жовтні 2022 року на підставі двогодинного тестування з математики, читання, природничо-наукових дисциплін і креативного мислення. Загальна кількість учасників - 3876 зі 164 закладів освіти в 17 областях та Києві. У семи областях держави та окупованому Криму дослідження не проводилося).
Це дослідження, започатковане Організацією економічного співробітництва та розвитку (OECР) у 2000 році, нині об’єднує понад 80 країн, що представляють 80% світової економіки. Воно дає змогу оцінити рівень опановування 15-річними підлітками ключовими компетентностями, зокрема в галузі математики, читання та природничо-наукових дисциплін, необхідними для активної участі в суспільному житті. За підсумками цього дослідження уряди країн-учасниць отримують цінні дані, що слугують об’єктивним підґрунтям для прийняття виважених управлінських рішень у галузі загальної освіти.
Наша країна долучилася до PISA в сьомому циклі, основний етап якого проходив у 2018 році. А восени 2022 року, попри виклики й перешкоди, спричинені повномасштабною збройною агресією росії, ми зробили все від нас залежне, щоб наші 15-річні підлітки змогли вдруге взяти участь у дослідженні. Завдяки цьому Україна отримала об’єктивні дані не лише про ситуацію в системі загальної середньої освіти станом на 2022 рік, а й про зміни й тенденції, які означилися за чотири роки.
Получайте актуальную информацию об образовании в Украине и за рубежом