Укр Рус

Як зробити онлайн-урок цікавим та ефективним: сьомий випуск подкасту «Дофамін для освіти»

01 грудня 2021 535 Друк
Як зробити онлайн-урок цікавим та ефективним: сьомий випуск подкасту «Дофамін для освіти»

Онлайн-навчання характеризується як новий та прогресивний формат освітнього процесу, в якому активно використовуються інноваційні цифрові інструменти та сучасні технологічні засоби. Однак більшість учасників навчального процесу, особливо батьки, негативно ставляться до дистанційного навчання, вважаючи його малоефективним для дітей. В той самий час вчителі активно підхоплюють виклик сучасності, поступово опановують інформаційні технології, основні інструменти, вебресурси і можливості для організації цікавого та ефективного навчального процесу.

Сьомий випуск подкасту «Дофамін для освіти» присвячений саме особливостям онлайн-навчання. Співзасновник EdEra Ілля Філіпов на порталі "НУШ" розповідає, як зробити дистанційне навчання цікавим та ефективним.

Згідно з результатами останніх досліджень, переважна більшість учасників освітнього процесу, особливо батьки, вважають дистанційний формат гіршим за очний. Діти більше втомлюються, мають гірший рівень успішності та знань.

Підпишіться на email розсилку!
Пояснюючи таке відношення, експерт зауважує, що дистанційне навчання – це не про фото підручника у вайбері, не про завдання в месенджері. Це не просто реплікація офлайн-формату в онлайн. Дистанційні освітні продукти мають бути якісними, зрозумілими, цікавими та конкурувати з сучасними вебресурсами. Саме з цією метою була створена платформа EdEra.

«Ми конкуруємо за час та увагу користувача. Учень на тому ж пристрої, на якому має вчитися, може відпочивати, грати в ігри, дивитися щось. Це і є найбільша відмінність онлайн-освіти з погляду поведінки дитини. – зауважує Ілля Філіпов.

На його думку, освітній контент має бути в цікавій обкладинці, більш динамічним, побудованим за принципом мікронавчання та складатися з таких частин:

  • Стратегічна – для розуміння, навіщо цей шматочок матеріалу.
  • Performance (виконання, дія) – це безпосередньо сам матеріал.
  • Self-assessment (самооцінювання) – тобто перевірка засвоєних знань.

Як утримати увагу дітей під час онлайн-навчання?

Експерт наголошує, що запорукою ефективного навчання є якісне викладання. Дистанційна освіта має бути інтерактивною, цікавою та зрозумілою. Пасивна форма сприйняття матеріалу відходить в минуле.

«Якщо говорити про продукти, які існують не в реальному часі, коли вчитель безпосередньо викладає для учня, а наперед записані, як у нас на платформі, то перед побудовою кожного освітнього курсу ми проводимо дослідження цільової аудиторії і каналів сприйняття для неї, де і який контент вона споживає. Наші методисти дивляться не тільки освітній контент, а взагалі те, як діти різного віку зараз навчаються. Потім іде дослідження предмета навчання», - зауважує експерт.

На думку Іллі Філіпова, найефективнішим та найрезультативнішим форматом навчання є змішаний, коли поєднується онлайн та офлайн-освіта.

В процесі організації онлайн-навчання слід враховувати вікові, фізіологічні та психологічні особливості учнів. Експерт зауважує, що у дітей віком від 6 до 9 років образне мислення, тому потрібно давати багато візуальних речей. Також таким дітям доволі складно втримати увагу. Тому навчання має бути порційне, з паузами на фізичні активності, щоби сконцентрувати дитину. Для дітей 11 років найкраще працює рекреаційний контент.

На його думку, дітям не слід забороняти використовувати гаджети для навчання, а навпаки дізнатися, що цікаво дитині, потратити у відповідний ресурс та активно його використовувати в навчальному процесі.

Формула любові до навчання від Іллі Філіпова

Він радить не ототожнювати перший матеріал чи перший виклад якогось матеріалу з певної теми із самою темою.

"Насправді нецікавих наук немає. Буває не дуже цікаве викладання. Тому я би просто порадив розуміти, що світ зараз настільки великий і глобалізований, підходів так багато, що ви точно в будь-якій дисципліні зможете знайти те, що вас справді зацікавить із погляду викладу інформації. Якщо хочете щось вивчити, просто подивіться в різних джерелах – і ви точно щось знайдете, що вас змотивує. А друге, що хочу порадити, – це розуміти, навіщо вам це. Це вже велика частина успіху. Ці горезвісні “а навіщо мені тригонометрія?”. Це ж перше запитання, на яке потрібно відповісти. Якщо ви відповідаєте собі на запитання “навіщо?”, потім ви шукаєте і працюєте над тим, щоби вам було це цікаво", - наголосив експерт.

Опубліковано:
Освітній портал
Редакція сайту не є автором статті, тому всі його джерела належать автору самої статті
0.0
Актуальність і новизна:
Подача і оформлення матеріалу:


Опитування
Як ви оцінюєте роботу Шкарлета С.М.
Голосувати

Вам також може сподобатись

Показати більше

Нещодавні матеріали бібліотекки

Показати більше

Підпишіться на email розсилку!

Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном

Новина додадана до збережених

Перейти до кабінету
x
x
Статус користувача