Після тривалого відпочинку завжди складно входити в “робочу колію”.
Як допомогти учням налаштуватись на ефективний навчальний процес — розбиралось видання Освіта 24.
Порада № 1: Не повторювати одразу попередню програму
Найпоширеніша помилка учителів — одразу починати давати навчальний матеріал. Проте психологи та неврологи радять застосовувати неформальний підхід. Адже дітей в першу чергу цікавить, як їх однокласники провели канікули. Тому варто дати учням час на спілкування між собою, щоб вони могли поділитися враженнями від відпочинку.
Порада № 2: Особиста зацікавленість вчителя
Учням важливо поділитися враженнями не тільки з однолітками, але й з авторитетними дорослими. Це гарна нагода для педагога підвищити рівень довіри та відновити контакт з учнями.
Вчитель може проявляти особисту зацікавленість, запитуючи дітей: "Як це було?", "Які емоції ти відчував(-ла)?", "Що тобі найбільше сподобалось?".
Порада № 3: Жодних творів про канікули
Розповідь про канікули не має бути формальною частиною навчального процесу, а тим паче не може бути оціненою вчителем.
Найкраще, зазначають психологи, обговорити канікули неформально. А от твори на тему "Як я зустрів Новий рік" тільки завадять учням налаштуватись на навчальний процес.
Порада № 4: Більше ігор, менше оцінок
На початку семестру не можна навантажувати учнів усім й відразу. У програмі уроків варто продумати кілька цікавих ігор, які допоможуть дітям час від часу відволікатися від конкретних завдань.
Важливими аспектами є також не надто жорстке оцінювання та менша, ніж зазвичай, вимогливість вчителя. Це забезпечить м’який перехід від безтурботності під час канікул до серйозності в навчальному процесі.
Порада № 5: Знання з предмета на практиці
Дітям необхідно нагадати, яке є практичне застосування знань з певного предмету. Це допоможе учням сконцентруватися й зацікавити навчальним процесом. На уроках фізики, наприклад, можна розповісти, яким чином мерехтять гірлянди, а на уроках біології – чому ялинка з часом висихає.
Нехай діти самі визначать короткотермінові цілі. Наприклад, покращити оцінку з конкретного предмету або прочитати певну книгу. Обравши мету самостійно — учень швидше звикне до навчального процесу.
Ще однією порадою для покращення концентрації учнів є короткотривала тиша посеред вчительського монологу. Перед тим, як сказати щось важливе, на мить затамуйте подих та зробіть невелику паузу. Це приверне увагу учнів та дозволить їм краще запам’ятати сказане.
Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном