UA Рус

Вчителі, що мотивують, зникають як мамонти - Ігор Лікарчук

Вчителі, що мотивують, зникають як мамонти - Ігор Лікарчук

У освітньому і навколоосвітньому середовищі не стихає дискусія щодо запровадження обов’язкового ЗНО з математики.

Про власне бачення проблеми ЗНО з математики я вже писав не раз і не два. Повторюючись, знову спробую акцентувати увагу тих, хто думає, і тих, хто приймає рішення (?), лише на одному питанні: «А для чого потрібно запроваджувати обов’язкове ЗНО з математики?»

Якщо, запроваджуючи обов’язкове ЗНО, ставиться мета домогтися рішучого поліпшення математичних знань у випускників шкіл - то це рівносильно меті побудови комунізму. Бо, по-перше, у переважної більшості випускників шкіл відсутня мотивація вивчати математику. По-друге, примусити навчатися (а запровадження обов’язкового ЗНО - це фактично вияв того ж примусу) можна, але, як свідчить величезний пласт суспільного досвіду, таке навчання реальної користі не принесе: силоміць милим не будеш, складуть ЗНО і забудуть.

Тим більше, якщо йдеться про ЗНО з математики в українському виконанні та з українським порогом «склав/не склав», котрий, як правило, не перевищує поріг вгадування.

Тобто, запровадження обов’язкового ЗНО з математики - абсолютно формальна процедура, яка апріорі не може мати реального впливу на якісне поліпшення математичних знань випускників шкіл.

Про студентів коледжів і технікумів, у яких математика не є профільним предметом, то це взагалі окрема тема. Бо для них це ЗНО, на мою думку, є не чим іншим, як сумним шоу з можливими достатньо негативними наслідками.

Іншими словами: серйозної та глибокої мотивації у контексті вивчення математики обов’язкове ЗНО з цього предмету не матиме. Мотивувати може лише вчитель. Із першого класу. І далі.

А от із вчителями, які можуть мотивувати вчитися, а не просто провести урок, із кожним роком стає все складніше і складніше. Вони зникають, як мамонти. І процес їхнього зникнення зупинити не вдалося. Більше того, не бачу навіть концептуальних спроб це зробити. Крім розмов.

Між іншим, мамонти зникали упродовж достатньо тривалого історичного періоду. Зникнення вчителів, які можуть мотивувати, а не лише проводити уроки, відбувається страшенно швидко. Ось у чому проблема. А не в необхідності запровадження обов’язкового тесту з математики.

Між іншим, тест з української мови та літератури обов’язковим для випускників шкіл став таким кілька років тому. Чи поліпшилися суттєво знання випускників шкіл з української мови після запровадження обов’язкового тесту? НЕ ПОЛІПШИЛИСЯ. Цьогорічні результати ЗНО про це переконливо свідчать. І не лише результати ЗНО. Тож не потрібно, як кажуть в народі, шукати сокирку під лавкою. Вона не там лежить.

P.S. Лише дуже прошу не думати і не писати, що гарні знання абітурієнтів із математики потрібні нашим університетам. Маємо досвід 2014 року, коли ми спробували запровадити тест із математики двох рівнів: стандарт і більш складний. Тоді лише два чи три (!!!) університети умовою вступу визначили наявність результатів тесту складнішого рівня...

 Ігор Лікарчук

Опубліковано:
Освітній портал
Редакція сайту не є автором статті, тому всі його джерела належать автору самої статті
0.0
Актуальність і новизна:
Подача і оформлення матеріалу:


Вам також може сподобатись

Показати більше

Нещодавні матеріали бібліотекки

Показати більше

Підпишіться на email розсилку!

Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном

Новина додадана до збережених

Перейти до кабінету
x
x
Статус користувача