Пошук по сайту

В сільських школах діти навчаються не гірше, ніж в міських - Інна Мороз

Освіта в Україні

Блоги

Останнім часом між освітянами точиться багато суперечок про те, що в сільських школах дистанційне навчання –  практично паралізоване. Мовляв, в селі більшість сімей неспроможні забезпечити дітей технічним обладнанням, та й загальний рівень здобуття освіти, особливо в умовах карантину – нижчий, ніж в місті.

Ми зв’язалися з сільськими вчителями, які категорично заперечують і спростувують цю думку. Педагоги запевняють, що навіть в маленьких селищах навчальний процес під час карантину – аж ніяк не страждає. Про це говорить вчителька біології с. Білецьківка Полтавської області Антоніна Вальчук. Вона розповіла, що в неї немає жодних проблем із дистанційним навчанням. І успішність учнів на карантині – не гірша, ніж була в школі. 

"В мене 8-й і 9-й класи. Можу з впевненістю сказати, що більшість дітей навчаються добросовісно. Той, хто добре вчився в школі, так само добре навчається і вдома, а це –близько 70%. Дистанційна форма навчання жодним чином не вплинула на успішність. Звісно, я не можу говорити за всіх, але, наприклад, вчора в мене більшість школярів отримали за домашнє завдання по 10 балів. У всіх дітей є телефони, ноут-буки, інтернет. Ще ніхто на це не скаржився. До того ж, вчителі добре ознайомлені з організацією освітнього процесу під час карантину, користуються різноманітними освітніми платформами та шукають способи цікаво донести матеріал учням через скайп та вайбер", – розповіла вчителька.

Про цілком організовану та злагоджену систему дистанційного навчання в сільській школі розповіла і вчителька екології та основи здоров’я в селі Божківське Полтавської області, Надія Васюкова. 

"Так склалося, що в нашому селі навчаються переважно інтелектуальні діти. І майже в кожному домі є інтернет. Звісно, є окремі неблагополучні сім’ї, в яких батьки не зацікавлені в тому, аби дитина отримувала освіту, але це більше виключення. Загалом, ми з дітьми та батьками майже цілодобово на зв’язку. Школярі можуть мені зателефонувати навіть о дев’ятій годині вечора і я пояснюю все, що їм незрозуміло".

А от вчителька Надія Гречишко стверджує, що в деяких міських школах учні навчаються ще гірше, ніж у сільських.

"Мої учні із задоволенням працюють на Google Classroom, GIOS, роблять онлайн тести, дивляться відео уроки. А от моїй внучці, яка навчається в міській школі, вчитель навіть розклад відео уроків не надіслав. Так що перш ніж казати про критичну ситуацію із дистанційним навчанням у сільських школах, варто дізнатися про це особисто", – зазначила пані Надія.

Рівень “дистанційки” в першу чергу залежить від того, як близько до "краю географії" знаходиться школа, переконаний вчитель інформатики Чулаківського закладу ПЗСО Херсонської області Іван Верещака. Саме це і буде впливати на якість організації дистанційного навчання. 

"Нам з цим дуже повезло, бо ми маємо три інтернет-провайдери (Укртелеком, Digicom. 4G від Київстар), тому на якість зв’язку майже не жаліємося. Є виключення, але то сім'ї малозабезпечені. Щодо техніки для роботи, ситуація дещо гірша, але викручуємося, намагаємося підладнатися як до власників гаджетів, так і до тих, хто має ПК та ноутбуки. Даємо два різних варіанти роботи, особливо інформатики, для різних пристроїв".

Діти сумують за живим спілкуванням

На запитання, чи не стали школярі менше старатися ти чи не плутають дистанційне навчання із канікулами, вчителі кажуть, що майже кожен третій школяр говорить про те, що вже мріє повернутися за шкільні парти. Бо зараз, перебуваючи в чотирьох стінах, їм критично не вистачає живого спілкування. До того ж, дехто з батьків каже, що діти зараз стали вчитися ще більше, ніж у стінах школи.

Але це лише декілька конкретних випадків, коли вчителі, батьки та діти мають успішний тандем та роблять все можливе, аби навіть в непростій ситуації надавати та отримувати знання. Якщо ж говорити в цілому, то до навчання в карантин переважна більшість шкіл – не готова. Ані в селі, ані в місті. Бо поки що не існує жодних чітких методик, натомість у багатьох є велика проблема із технічним обладнанням та інтернетом. Та й положення про дистанційне навчання не оновлювалося ще з 2013 року. Хоча “дистанційка” існувала і раніше. 

Інна Мороз

Теги:
Читайте також:

"Для чого тримати випускників в заручниках? - Катерина Спітковська"

"Про Центри консультації педагогів - Володимир Бєлий"

"Ми створюємо дітям ілюзію світу, де батькам неважко - Надія Азарова"

Коментарі {0}

Чтобы оставить свой комментарий, необходимо зарегистрироваться.

Опитування
Як ви оцінюєте роботу Мандзій Л. С.?
Інші новини