Український центр оцінювання якості освіти пропонує педагогам курс з 10 онлайн-лекцій.
Тематика лекцій — освітні оцінювання.
Де можна подивитись лекції?
Курс доступний на YouTube каналі УЦОЯО.
Короткий опис десяти лекцій.
Лекція 1. ЗНО і ДПА: сутність оцінювань і відмінності між ними
На лекції буде розповідатись про: чи є ДПА тим самим, що і ЗНО; які існують аналоги випускних і вступних іспитів в інших країнах; які завдання пропонують учасникам тестування під час матуральних та абітуральних іспитів.
Лекція 2. ЗНО: традиції та новації
Лектор буде говорити про: що таке ЗНО; у чому його подвійна функція; як відбувалися становлення і розвиток системи зовнішнього незалежного оцінювання в Україні; чому розроблення тестових завдань і визначення результатів тестування – тривалі в часі процеси; що означає оцінка за шкалою 100‒200 балів; які особливості ЗНО-2021.
Лекція 3. ДПА: поточний стан і перспективи
Ви дізнаєтесь про: які законодавчі акти регламентують проведення ДПА; коли було запроваджено ДПА у формі ЗНО і які її обов’язкові предмети; за яким принципом визначають результат ДПА у формі ЗНО; якою буде ДПА 2021 року; на яких етапах освіти передбачено проведення ДПА з використанням окремих елементів ЗНО.
Лекція 4. Шкалювання результатів. Межі інтерпретації результатів різних освітніх оцінювань
З допомогою цієї лекції ви зможете: опанувати базові поняття шкалювання результатів; навчитися розрізняти шкали, проценти і процентилі; з’ясувати, які є підходи до інтерпретації результатів різних освітніх оцінювань; дізнатися відповіді на поширені запитання, як-от: навіщо взагалі потрібне шкалювання результатів ЗНО? чому пороговий бал «склав/не склав» визначають після тестування? чому таблиці переведення тестових балів у шкальовані щороку різні?
Лекція 5. Міжнародне дослідження якості освіти PISA
Під час лекції національна координаторка PISA в Україні, заступниця директора Українського центру оцінювання якості освіти Тетяна Вакуленко розповість про унікальність дослідження, його інструменти та про компетентності, які оцінює PISA, тощо.
Лекція 6. Основні результати України в PISA-2018 та специфіка PISA-2022
У цій лекції буде роз`яснюватись зміст основних понять PISA. Розповідатиметься про окремі результати навчальних досягнень українських 15-річних підлітків. Також буде пояснення специфіки міжнародного дослідження якості освіти PISA у 2022 році.
Лекція 7. Загальнодержавне моніторингове дослідження якості початкової освіти
Лектор розповість: у чому унікальність цього дослідження; які інструменти було застосовано; як формували вибірку; як встановлювали результати; які компетентості досліджували.
На лекції ви дізнаєтеся: як передумови навчання впливають на рівень сформованості читацької та математичної компетентностей четвертокласників; як ставлення учнів до читання й математики позначається на результатах їхнього тестування з цих навчальних предметів; яка атмосфера панує в закладах початкової освіти України; як часто четвертокласники стають жертвами булінгу.
Лекція 9. Сертифікація вчителів: незалежне тестування
Вчителі початкової школи стали першими учасниками сертифікації. Якими є результати тестування?
Лекція 10. Стратегія освітніх оцінювань в Україні
Випускні іспити будуть проходити по-новому (це передбачено Стратегією розвитку освітніх оцінювань у сфері загальної середньої освіти в Україні до 2030-го року). Тому на лекції розкажуть про: оцінювання на етапі закінчення здобуття початкової освіти; оцінювання на етапі закінчення здобуття базової середньої освіти; оцінювання на етапі закінчення здобуття профільної середньої освіти; систему національних і міжнародних досліджень якості освіти; загальнодержавну електронну школу (e-НУШ); профорієнтаційне тестування на етапі закінчення здобуття базової середньої освіти.
Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном