Міністерства освіти і науки надало рекомендації щодо укладання договору для навчання за дуальною формою з урахування інтересів всіх сторін, що залучені в дуальному навчанні. Перед початком навчання має бути укладений тристоронній договір між учнем, закладом професійної освіти та підприємством, в якому мають прописуватися права та обов'язки сторін, а також алгоритм дій у форс-мажорних ситуаціях.
МОН надає рекомендації щодо прав та обов'язків всіх сторін, залучених в дуальному навчанні, а саме учнів, керівництва закладу профосвіти та підприємства, що має бути прописано у договорі.
Для учнів:
- отримувати заробітну плату або іншу грошову винагороду під час навчання;
- відвідувати заняття з практичної та теоретичної підготовки згідно з навчальним графіком;
- дбайливо ставитися до майна закладу та підприємства, на якому проходить дуальне навчання;
- дотримуватися взятих на себе обов’язків, правил внутрішнього трудового розпорядку, правил охорони праці;
- відмовлятися від виконання завдань, якщо вони суперечать законодавству з охорони праці, правилам внутрішнього розпорядку виробництва тощо.
Для закладів професійної освіти:
- надавати методичну допомогу наставникам, які відповідатимуть за підготовку учня в умовах виробництва;
- оцінювати знання учня відповідно до освітньої програми;
- розробляти або погоджувати освітні програми, робочі навчальні плани та навчальні програми з підприємством-партнером;
- пояснювати учням правила безпеки життєдіяльності, інформувати про нормативно-правові акти з питань охорони праці, роботи з конфіденційною інформацією, комерційною таємницею тощо;
- визначати майстрів виробничого навчання, відповідальних за організацію і виконання професійно-практичної підготовки учнів;
- спільно із підприємством розробляти та затверджувати графік освітнього процесу;
- видавати випускникам дипломи про здобуту освіту за результатами державної кваліфікаційної атестації.
Для підприємств:
- виплачувати учням додаткову стипендію або інше матеріальне заохочення за виконану роботу;
- погоджувати освітні програми, робочі навчальні плани та навчальні програми;
- надавати можливість для стажування педагогів закладів профосвіти;
- брати участь у державній кваліфікаційній атестації випускників;
- здійснити персональний розподіл учнів на робочі місця або навчально-виробничі ділянки перед початком навчання;
- призначати наставників учнів;
- забезпечувати учнів спеціальним одягом та взуттям, приладами, інструментами, іншими знаряддями та матеріалами, необхідними для виконання робіт;
- інформувати учнів про те, що певна інформація є конфіденційною або становить комерційну таємницю тощо.
В рекомендаціях МОН зазначається, що навчання за дуальною формою має бути організовано таким чином, щоб учень не перервав процес навчання. Відповідальність з цього питання покладається на адміністрації закладів та підприємства. Особливого значення воно набуває в умовах карантинних обмежень або у випадку дострокового розірвання договору.