UA Рус

Створення підґрунтя для співпраці вчителів та батьків

Створення підґрунтя для співпраці вчителів та батьків

Діти проводять у школі значну частину свого часу, в результаті якого відбувається не лише здобуття освіти, а і їх соціалізація, взаємодія з однолітками та вчителями. В процесі може виникнути безліч питань та проблем, для вирішення яких необхідно буде залучити батьків. Позитивний результат в цьому випадку вдасться отримати лише за умови налагоджених стосунків учителя та батьків дитини, які через діалог спробують досягти взаєморозуміння, та знайти дієві рішення для розв’язання конфліктної ситуації.

Перші тижні навчального року виявляються досить напруженими, але вчитель повинен знайти час, щоб познайомитись зі всіма батьками. Одразу слід оговорити певні правила для подальшого спілкування, визначити його формат та часові обмеження. У батьків на перших етапах навчання може виникнути безліч запитань стосовно власної дитини, на які вони бажають відразу отримувати відповіді. Інколи вони забувають, що вчитель – це жива людина, в якої є право на відпочинок та особисте життя. І вона не в змозі кожному з батьків постійно детально розповідати про його дитину, у яких відразу складеться враження про байдужість вчителя до учня.

Щоб уникнути такого непорозуміння слід оговорити можливий час для спілкування та його формат. Кращім варіантом для вирішення складних питань є особисті зустрічі. Отримати інформацію можна використовуючи соцмережі, або надіславши листа педагогу на електронну скриньку.

Всі діти є абсолютно різними. Одні з легкістю адаптуються до нових умов, добре навчаються та мають гарну поведінку. Інші можуть мати певні особливості, що сприяють виникненню проблем з навчанням та дисципліною. В цьому випадку батькам та вчителям не слід перекладати відповідальність один на одного, а працювати злагоджено. Педагог має знайти індивідуальний підхід. За необхідності він може порекомендувати батькам звернутися за кваліфікованою допомогою. Вони у свою чергу також повинні підказати, як краще себе поводити з особливою дитиною. Одночасно можна порадитись з педагогом, над чим слід попрацювати вдома, обіцяючи ретельно це виконувати.

Коли вчитель часто робить зауваження дитині, ставить низькі оцінки, скаржиться на його поведінку, у деяких батьків може скластися враження, що він негативно до неї налаштований, і таке ставлення буде сприяти низькій самооцінці та небажанню вчитися.

Для об’єктивного оцінювання такої ситуації батькам слід спокійно поговорити з дитиною, коли вона розповіла про зауваження вчителя, який поставив низьку оцінку. Чому так відбулося? Чим вчитель був невдоволений? Що сприяло такій низькій оцінці? Потім слід поспілкуватися з вчителем. В разі загострення конфлікту, об’єктивно його вирішити зможе шкільна комісія.

Коли вчитель бажає донести до батьків про негативні моменти у навчанні його дитини, слід пам’ятати, що для них вона найкраща. Розмову слід починати з позитивних моментів. Спочатку необхідно вислухати доводи батьків з того чи іншого питання, проявити доброзичливість та розуміння. Лише після цього можна давати розумні поради, уникаючи докорів чи повчань.

Дуже часто батьки помічають, що їх дитині не подобається той чи інший предмет через негативне ставлення вчителя до учня. Така ситуація може виникнути у результаті відсутності нормального контакту педагога та учня, який може зневажливо відноситись до предмета, погано себе поводи на уроці. З такими дітьми важко працювати. Однак вчителю не слід показувати своє негативне ставлення, бути толерантним в будь-якій ситуації. Батькам в свою чергу слід виховати в дитині вміння поважати вчителів, грамотно відстоювати свої вподобання.

В кожному класі є учень, або декілька осіб, які псують дисципліну, що негативно впливає на навчальний процес. У свою чергу батьки таких дітей можуть не поділяти думку педагога щодо проблем, пов’язаних незадовільною поведінкою своєї дитини. Вони вважають, що школа має її виховувати. Але це хибна позиція. В такому випадку слід об’єднати зусилля та намітити напрямок корекції процесу виховання.

Лише спільна турбота про дітей, плідна співпраця, взаєморозуміння та повага між вчителем і батьками дозволить правильно організувати ефективний освітній процес.

Опубліковано:
Освітній портал
Редакція сайту не є автором статті, тому всі його джерела належать автору самої статті
0.0
Актуальність і новизна:
Подача і оформлення матеріалу:


Вам також може сподобатись

Показати більше

Нещодавні матеріали бібліотекки

Показати більше

Підпишіться на email розсилку!

Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном

Новина додадана до збережених

Перейти до кабінету
x
x
Статус користувача