Ах, ось же яка дискусія розгорілася в інтернеті!
Кажуть, що немає такого шкільного предмета, який може без втрат повністю переїхати В ОНЛАЙН!
... А я на цю тему якось подумав: адже був час, коли виникав перехід від підводи до автомобіля.
І винахідники автомобіля напевно замислювалися над тим, ЩО можна від підводи перейняти в автомобіль без втрат для підводи.
Підкови? Вуздечку? Сіно? Колеса?
Єдине, що вдалося перейняти, так це вимір потужності двигуна в кінських силах.
Так і з педагогікою.
Онлайн навчання - це перехід системи освіти від рівня 2.0 до рівня 3.0. Це вже індустріально-інформаційна епоха, де буде меншого «ручної» праці, і більше автоматизації.
І, на жаль, при цьому переході класно-урочно-предметна система "в принципі" не транспортабельна у 3.0 формат.
Як на підводу поставити двигун? Як запихати сіно в бак для бензину або в акумулятор?
І це чудово, що тут починають бути задіяні зовсім інші елементи нової системи освіти.
Це все корона-карантин став каталізатором зрушень в освіті. Все ж навесні явно побачили, наскільки воно архаїчно і незручно.
І тепер замість колишніх, нудних уроків, перейшли на інтегровані кейс-уроки, STEM, проекти, і інші синтезовані знання, навички та компетенції. Які, природно, переплітаються з базовими знаннями.
Можливо, вчити вже будуть не зовсім вчителя, а навігатори-тренери-модератори ...
Знаннєва інформація буде не з замшілих підручників минулих століть, а по-іншому переупаковані знання ...,
Не келії з коридорній системою, а освітні платформи ...,
Не атестат у вигляді результату, а реальні знання-вміння-навички-скіли.
Це коли на питання роботодавця: «Ти ось це знаєш? ... і чується звичана відповідь: знав-да-забув» ..., тепер буде звучати зовсім інша відповідь: «Так, я це знаю, вмію, зроблю - будете задоволені».
На жаль, з колишньої системи освіти в майбутнє навіть не дуже зрозуміло, що можна взяти.
А ви б що взяли?
Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном