Пошук по сайту

Пропозиції щодо дистанційної освіти - Дмитро Ламза

Освіта в Україні

Блоги

Шановні пані та панове!

Мій нещодавній допис викликав велике обговорення у соціальній мережі. Я отримав велику кількість повідомлень з пропозиціями щодо вирішення даного питання. Потужнішого осередку, ніж вчителі України, треба ще пошукати. Це команда однодумців, команда новаторів та флагманів всього людського життя. Але кожен з нас працює в різних умовах та з різним матеріальним забезпеченням. Частина українських шкіл навіть не мають інтернету та комп’ютерної техніки. То що ми можемо говорити про дистанційну освіту…?

Дистанційна освіта – це одна із форм отримання повної загальної освіти, саме це зазначено в ст. 9 Закону України «Про освіту». То чому ми не можемо використовувати дану форму в повному обсязі? Звичайно, можемо!

Шановна пані Любомиро Мандзій! Критикувати можуть всі, але я і моя команда хочемо запропонувати антикризові ініціативи щодо оптимізації дистанційного навчання учнівської молоді.

1. Будь-яка діяльність повинна бути мотивованою та спонукати до дій: творчого пошуку, розвитку, самовдосконалення тощо. А для вчителів це повинно бути в першу чергу, а отже, пропоную впровадити обов’язкові курси з підвищення кваліфікації педагогів за допомогою вже наявних студій онлайн-освіти, долучити до розробки курсів чинних педагогів та керівників начальних закладів, адже вони добре розуміють саму суть проблеми. То чому ж деякі педагоги не можуть впроваджувати сучасні принципи онлайн-освіти?

Потрібно мотивувати вчителів на підвищення кваліфікації, а саме:

- після вдалого проходження курсів нараховувати бали, які педагог зможе використати під час своєї атестації;

- розробити чіткий план дій для різних умов технічного забезпечення шкіл та вчителів, враховуючи конкретну ситуацію кожного педагога.

2. Необхідно внести зміни до Положення про дистанційне навчання (наказ МОН № 466 від 25.04.2013 «Про затвердження Положення про дистанційне навчання»). Наразі Положення носить формальний характер та не відповідає сьогоднішнім викликам тотального дистанційного навчання, а саме: модерація освітнього процесу, класне керівництво онлайн, відео-викладання, оцінювання онлайн тощо.

3. Мотивація учнів: наразі система орієнтована винятково на оцінювання, діти невмотивовані на організацію свого навчального процесу та самоосвіти. Потрібно м’яко, але оперативно та ефективно, використовуючи сучасні методи, перелаштувати мотивацію. Добре, що психологія сучасних дітей настільки пластична, що вони дуже швидко приймають нові процеси.

Пропоную:

- організувати запис онлайн-уроків від зірок шоу-бізнесу та блогерів (з урахуванням сучасних тенденцій та інтересів підлітків);

- після перегляду відео дитина має пройти обов’язкове тестування, результати якого автоматично відправлятимуться на електронну пошту вчителя, а в разі виявлення помилок, вчитель вносить свої корективи та допомагає дитині розібратися в темі (ці програми вже є і впроваджуються моїм колективом);

- долучити студентів вищих навчальних закладів до проведення онлайн-уроків для дітей на правах волонтерів або в рамках практичної роботи з педагогіки, при цьому нараховувати їм певні бали за волонтерську діяльність, враховуючи їх під час екзаменаційної сесії, як додаткові бали до результатів заліків або іспитів, адже вони швидше знайдуть спільну мову з молодшим поколінням в он-лайні;

- розробити найпростіші мобільні додатки, ігри, тести для дітей 1-11 класів з усіх предметів у відповідності до шкільної програми, це якраз те, чого так не вистачало в наявній системі викладання, а до роботи терміново можна залучити Міністерство цифрової політики та соціально-відповідальний ІТ-бізнес;

- мотивувати та заохочувати учнів 10-11-х класів до активної участі у проектній діяльності, а саме, - до розробок та подання інноваційних проектів щодо дистанційного навчання у школах, крім того, підтримати ініціативу безпосередньої участі старшокласників у проведенні уроків для дітей на дистанційній формі навчання, розглянувши можливість зарахування отриманих бонусів за проектну та волонтерську діяльність при вступі до ВНЗ, незалежно від результатів ЗНО.

4. Мотивація для батьків: більшість батьків, у яких є діти середньої вікової групи 8-14 років, вже забули, що таке організація навчального процесу та дозвілля. У цьому віці головне для батьків - надати можливість додаткового розвитку (гуртки, спортивні секції, репетитори) та максимум перевірити «домашку», тому більшість батьків та дітей зустрічалися, у кращому випадку, за вечерею та не мали ніякого відношення до робочих процесів один одного. Зараз батьки намагаються регулювати ситуацію, отримуючи рекомендації та консультації, як саме потрібно допомогти дитині з навчальною програмою. Дещо краще стан справ із батьками дітей молодшого віку, там ще пам’ятають про організацію часу маленької дитини, та із молоддю, там явно виражена мотивація майбутнього вступу чи сесії Болонської системи та майбутніх дипломів.

Тому для допомоги батькам пропоную наступне:

- організувати онлайн-рекомендації провідних психологів та педагогів, лікарів та, можливо, відомих батьків щодо спілкування з дитиною та організації навчального процесу (у тому числі для декількох дітей в сім‘ї одночасно), розвитку та дозвілля в умовах тривалого карантину;

- залучати батьків до організації позашкільної роботи онлайн (допомога класним керівникам, організація онлайн-екскурсій тощо);

- організувати регулярне онлайн-спілкування та опитування батьків керівниками навчальних закладів для налагодження більш продуктивної роботи.

5. Технічний момент: наразі ситуація у великих мегаполісах та маленьких містах і селах щодо технічного забезпечення кардинально відрізняється. В деяких містах немає нормального покриття інтернету, або для певних верств населення інтернет - недоступна розкіш.

Тому пропоную:

- терміново провести перемовини із провідними мобільними операторами щодо можливості вирішення технічних проблем в окремих містах та селах;
- провести перемовини з мобільними операторами щодо впровадження спеціальних тарифних планів для вчителів та учнів на період дистанційної освіти;

- укласти угоду про співпрацю з Укрпоштою, як такою, що може надати безпосередню підтримку та допомогу в організації дистанційного навчання для учнів з невеликих населених пунктів шляхом розсилки дидактичних матеріалів у села України.

Для всього цього необхідно терміново створити антикризові штаби при міністерстві та місцевих департаментах освіти із залученням представників всіх учасників навчального процесу (посадові особи, керівники навчальних закладів, батьки, студенти, учні - онлайн).

P.S. У наступних постах я та моя команда покажемо, як бачимо повернення до очної форми навчального процесу.

Тільки разом ми зможемо змінити освіту!
Міцного здоров’я!

Дмитро Ламза

Теги:
Читайте також:

"Для чого тримати випускників в заручниках? - Катерина Спітковська"

"Про Центри консультації педагогів - Володимир Бєлий"

"Ми створюємо дітям ілюзію світу, де батькам неважко - Надія Азарова"

Коментарі {0}

Чтобы оставить свой комментарий, необходимо зарегистрироваться.

Опитування
Як ви оцінюєте роботу Мандзій Л. С.?
Інші новини