UA Рус

Профілактика булінгу COVID-19

24 листопада 2020 1395 Друк
Профілактика булінгу COVID-19

Пандемія короновірусу спричинила появу нового різновиду булінгу. Все більше з’являється випадків цькування дітей та вчителів, які перехворіли на COVID-19. Тому керівникам закладів освіти слід впроваджувати заходи щодо профілактики короновірусного булінгу серед учнів з метою виховання в них толерантності та поваги до інших.

Як зазначають психологи, булінг зароджується в середній школі, коли діти 10-11 років входять в підліткову кризу. Серед молодших школярів спостерігається лише не толерантна поведінка стосовно інших.

Толерантність тісно пов’язана з умінням брати на себе відповідальність, а не перекладати її на інших людей. Коли одна людина проявляє агресію та цькує іншу, вона таким чином знімає з себе відповідальність. Це також спостерігається під час виявлення випадків захворюваності на ковід, коли звинувачують тих, хто захворів, мовляв, вони не дотримувались протиепідемічних норм.

Виховання в дітях толерантності є важливим процесом, оскільки вони навчаться не ставити запитання «Хто винен?», а навпаки, жаліти та намагатися допомогти тим, хто потрапив до складної ситуації. Діти будуть з розумінням ставитись один до одного, навчатися взаємодіяти та співпрацювати. В таких колективах відсутня конкуренція.

Важливу роль у вихованні толерантності в дітей відіграють батьки, які мають на власному прикладі демонструвати доброзичливість та співчуття. Тому, якщо дорослі агресивно налаштовані та «нападають» на вчителя, який захворів та становить загрозу для інших, така поведінка спроєктується на дітей, які переймуть агресивність та тривожність від батьків та направляють її на вчителів або однокласників.

Для виховання толерантності у дітей в школах мають проводитись виховні години у формі дискусій, обговорень та бесід із залученням шкільного психолога. Але, важливо, щоб це не було схоже на урок. В класі повинна панувати легка та невимушена атмосфера, що дозволить дітям розслабитися, комфортно почуватися та налаштуватися на обговорення певної теми.

Вчитель має пояснювати дітям, що таке відповідальність, як навчитись не перекладати її на інших, що таке толерантність та як навчитися з розумінням ставитись до інших. Учні мають зрозуміти, що відчуває той, хто хворіє на ковід, в якому психологічному стані він знаходиться.

Для розвитку емпатії добре працює візуалізація або сюжетно-рольові ігри. Дітям можна запропонувати казку або історію, в якій один з персонажів захворів на COVID-19, а інші мають підтримати його. Учні самі можуть запропонувати різні ідеї, як зарадити хворобі.

Дієвим прийомом є перегляд фільму, в якому люди зіштовхуються з хворобами та піддаються цькуванню, наприклад фільм «Чудо».

Експерти зазначають, що не слід приховувати, хто саме захворів на COVID-19 в колективі. Це дозволить відстежити контакти та мінімізувати наслідки, оскільки людина, яка контактувала із хворим, буде відносить до свого стану з більшою увагою, піклуватися про власний захист. Водночас з оголошенням слід провести супутню розмову, наголошуючи, що в такій ситуації може опинитися кожний, та не слід знущатися та насміхатися над хворим.

В разі виявлення випадків короновірусного булінгу, в першу чергу, слід виявити агресора та провести з ним бесіду, намагаючись достукатись до його емпатії. Задля цього він має уявити себе на місці жертви. Що він відчуватиме, коли його ображають та цькують, адже він не винен, що захворів.

В закладах освіти має бути створений алгоритм вирішення конфліктів, який дозволить дітям чітко розуміти, що роботи, коли вони стали жертвами булінгу. Слід пильно слідкувати за поведінкою дітей та боротися з проявами агресії та цькуванням.

Важливо розуміти, що жертва короновірусного булінгу не здатна самостійно вийти з ситуації, що стала причиною її цькування, оскільки хворобу не можливо подолати миттєво. Це спричинить емоційні переживання та відчуття безвихідної ситуації. Такий травматичний досвід спричинить прояви тривожності та призведе до стану очікування чогось поганого.

Для агресора наслідки короновірусного булінгу також можуть бути травматичними. В разі, якщо він захворіє, то може замкнутися, не сказати іншим про хворобу, відмовитись від відвідування школи, коли одужає, оскільки він проєкцює власне ставлення до ситуації. Також може виникнути зворотна ситуація, коли дитини буде проявляти надмірну агресію та залякувати інших.

Опубліковано:
Освітній портал
Редакція сайту не є автором статті, тому всі його джерела належать автору самої статті
0.0
Актуальність і новизна:
Подача і оформлення матеріалу:


Вам також може сподобатись

Показати більше

Нещодавні матеріали бібліотекки

Показати більше

Підпишіться на email розсилку!

Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном

Новина додадана до збережених

Перейти до кабінету
x
x
Статус користувача