Міжнародне оцінювання PISA у 2018 році провело дослідження на тему:”Чи мають українські учні уявлення про глобальні проблеми світу?”
Опитування проводили серед 15-річних школярів.
Що показало дослідження?
В Україні трохи більше 20 % 15-річних підлітків уважають себе добре обізнаними з усіма глобальними проблемами і відчувають спроможність добре пояснити все, що стосується кожної з них. Водночас майже щочетвертий учень про ці проблеми або ніколи не чув, або чув, але не зміг би пояснити, про що йдеться.
В Україні від 50 % до 75 % учнів упевнені, що могли б легко або з невеликими зусиллями вирішити всі завдання, що стосуються глобальних проблем. Щоправда, при цьому учням найважче пояснити, як викиди вуглекислого газу впливають на глобальні зміни клімату. Із цим зовсім не впоралися б 17 % учнів.
В Україні учні гірше, ніж у середньому по країнах ОЕСР, обізнані з глобальними проблемами та менш упевнені у своїй здатності вирішувати завдання, з ними пов’язані.
Учні ліцеїв / гімназій / спеціалізованих шкіл найбільше обізнані та самоефективні щодо глобальних проблем, натомість учні в сільській місцевості – найменше.
Дівчата краще, ніж хлопці, обізнані з глобальними проблемами, але менш упевнені у своїй здатності вирішувати завдання, пов’язані із цими проблемами.
Чим вищий соціально-економічний статус учнів, тим більше вони обізнані та самоефективні щодо глобальних проблем.
Учні, які читають для задоволення, більш обізнані з глобальними проблемами, своєю ж чергою більш обізнані учні є більш самоефективними щодо глобальних проблем.
Докладніше ознайомитись із дослідженням можна за посиланням.
Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном