Пошук по сайту

МОН презентувало Концепцію розвитку профосвіти на 2022-2027 роки

Освіта в Україні

З метою повноцінного впровадження реформи професійної освіти до 2027 року Міністерство освіти і науки розробило проект  Концепції Державної цільової соціальної програми розвитку професійної (професійно-технічної) освіти на 2022-2027 роки, з яким можна ознайомитись за посиланням. Зауваження та пропозиції можна надавати до 17 травня 2021 року.

Як зауважив Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет, в останні роки питанню розвитку професійної освіти не надавалося належного значення, що стало знецінило ролі кваліфікованих робітників для економічного зміцнення країни та благополуччя громадян. Сьогодні ситуація змінюється. Розвиток професійно-технічної освіти отримує підтримку від Президента України та Прем’єр-міністра України. Так Президентом підписаний Указ щодо пріоритетних заходів для розвитку профосвіти, який запускає механізм модернізації сфери та стане підґрунтям для збільшення видатків розвитку профтехів вже з 2022 року.

У проєкті виділені головні проблеми сучасної професійної освіти в Україні, а саме:

  • недостатня співпраця закладів зі стейкхолдерами сфери;
  • застарілі програми для підвищення кваліфікації педагогів;
  • брак інформації про стан ринку праці тощо.

Також у документі представлені позитивні результати, яких вдалося досягти задля розвитку галузі. Серед них створення навчально-практичних центрів, розроблення стандартів на компетентнісній основі, проведення конкурсів професійної майстерності, зокрема "WorldSkills Ukraine".

Отримуйте актуальні новини освіти

Основні завдання цілісної модернізації профосвіти:

  • запровадження нової децентралізованої моделі управління та фінансування закладів, що орієнтована на результати;
  • осучаснення змісту і підвищити якість освіти;
  • передбачення стимулів для розвитку партнерства у сфері;
  • запровадження заходів для популяризації профосвіти.

Документом передбачається надання профтехам більшої автономії у прийнятті рішень. Управління та фінансування всі закладів повинно відбуватися на регіональному рівні.

Програмою передбачена зміна механізму фінансування професійно-технічної освіти та збільшення його обсягів. Йдеться про наступні заходи:

  • підвищення стипендій учнів закладів профосвіти до розміру стипендій студентів закладів фахової передвищої освіти.
  • підвищення заробітних плат викладачів закладів;
  • створення методики розрахунку вартості підготовки учнів за професіями з урахуванням їх складності;
  • запровадження субвенції на оновлення гуртожитків та спортмайданчиків, створення інклюзивного освітнього середовища у профтехах.

 

Теги:
Читайте також:

"Віктор Ляшко: учні 5-9 класів 10 годин на добу проводять в сидячому положенні"

""Як я «винайшла велосипед» або про навчання молодших школярів у Канаді" - Олександра Журавльова"

"Вчителям пропонують підвищити кваліфікацію з цифрової грамотності"

Місце в рейтингу новин: 3448 місце
Рейтинг 0 из 5 на основе 0 оцінок
Коментарі {0}

Чтобы оставить свой комментарий, необходимо зарегистрироваться.

Опитування
Як ви оцінюєте роботу Шкарлета С.М.
Інші новини