UA Рус

МОН презентувало Концепцію розвитку профосвіти на 2022-2027 роки

04 травня 2021 531 Друк
МОН презентувало Концепцію розвитку профосвіти на 2022-2027 роки

З метою повноцінного впровадження реформи професійної освіти до 2027 року Міністерство освіти і науки розробило проект  Концепції Державної цільової соціальної програми розвитку професійної (професійно-технічної) освіти на 2022-2027 роки, з яким можна ознайомитись за посиланням. Зауваження та пропозиції можна надавати до 17 травня 2021 року.

Як зауважив Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет, в останні роки питанню розвитку професійної освіти не надавалося належного значення, що стало знецінило ролі кваліфікованих робітників для економічного зміцнення країни та благополуччя громадян. Сьогодні ситуація змінюється. Розвиток професійно-технічної освіти отримує підтримку від Президента України та Прем’єр-міністра України. Так Президентом підписаний Указ щодо пріоритетних заходів для розвитку профосвіти, який запускає механізм модернізації сфери та стане підґрунтям для збільшення видатків розвитку профтехів вже з 2022 року.

У проєкті виділені головні проблеми сучасної професійної освіти в Україні, а саме:

  • недостатня співпраця закладів зі стейкхолдерами сфери;
  • застарілі програми для підвищення кваліфікації педагогів;
  • брак інформації про стан ринку праці тощо.

Також у документі представлені позитивні результати, яких вдалося досягти задля розвитку галузі. Серед них створення навчально-практичних центрів, розроблення стандартів на компетентнісній основі, проведення конкурсів професійної майстерності, зокрема "WorldSkills Ukraine".

Підпишіться на email розсилку!

Основні завдання цілісної модернізації профосвіти:

  • запровадження нової децентралізованої моделі управління та фінансування закладів, що орієнтована на результати;
  • осучаснення змісту і підвищити якість освіти;
  • передбачення стимулів для розвитку партнерства у сфері;
  • запровадження заходів для популяризації профосвіти.

Документом передбачається надання профтехам більшої автономії у прийнятті рішень. Управління та фінансування всі закладів повинно відбуватися на регіональному рівні.

Програмою передбачена зміна механізму фінансування професійно-технічної освіти та збільшення його обсягів. Йдеться про наступні заходи:

  • підвищення стипендій учнів закладів профосвіти до розміру стипендій студентів закладів фахової передвищої освіти.
  • підвищення заробітних плат викладачів закладів;
  • створення методики розрахунку вартості підготовки учнів за професіями з урахуванням їх складності;
  • запровадження субвенції на оновлення гуртожитків та спортмайданчиків, створення інклюзивного освітнього середовища у профтехах.

 

Опубліковано:
Освітній портал
Редакція сайту не є автором статті, тому всі його джерела належать автору самої статті
0.0
Актуальність і новизна:
Подача і оформлення матеріалу:


Вам також може сподобатись

Показати більше

Нещодавні матеріали бібліотекки

Показати більше

Підпишіться на email розсилку!

Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном

Новина додадана до збережених

Перейти до кабінету
x
x
Статус користувача