UA Рус

Майбутнє освіти - гейміфікація та штучний інтелект

Майбутнє освіти - гейміфікація та штучний інтелект

Освітній омбудсмен Сергій Горбачов на своїй Фейсбук сторінці висловив переконання, що в недалекому майбутньому освіта буде послуговуватись найсучаснішими технологічними винаходами:

“ЦИФРОВІЗАЦІЯ ОСВІТИ - СУЧАСНІ ТРЕНДИ ТА ПОГЛЯД У МАЙБУТНЄ

Мав можливість бути гостем дискусійної панелі “Тренди в освіті, цифровізація та безбар’єрність, українські історії успіху” форуму “Україна 30. Цифровізація”.

Почесна гостя форуму Кая Каллас, прем’єр-міністерка Естонії, а ця країна є цифровим лідером Європейського союзу, зазначила, що цифровізація заснована на трьох М:

  • more - більше людей, компаній, виборів... ніж було раніше
  • mobility - мобільність людей, послуг, товарів...
  • mentality - зміна ментальності щодо сприйняття речей, прагнень...

Підпишіться на email розсилку!

Пані Каллас поділилася досвідом цифровізації у країні. В Естонії цифровізували як молодше покоління, запроваджуючи комп’ютерні класи у школах, так і людей літнього віку, аби не було цифрового розриву. З самого початку уряд організував міцне державно-приватне партнерство і найсучасніші технологічні рішення для різних сфер розроблялися провідними ІТ компаніями.

МАЙБУТНЄ ОСВІТИ - ГЕЙМІФІКАЦІЯ, ВІРТУАЛЬНА ТА ДОПОВНЕНА РЕАЛЬНІСТЬ, ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ

Валерія Іонан, заступник міністра цифрової трансформації з питань європейської інтеграції, підсумовуючи думки експертів та досліджень, наголосила, що пандемія вплинула на якість освіти, але водночас виконала мобілізуючу функцію щодо її цифровізації. Метатрендом (прискоренням усіх змін) останніх років вона назвала онлайн освіту та виділила її два основні компоненти, серед яких - персоналізація навчання та інтерактивність. На думку пані Валерії, автоматична персоналізація дає можливість адаптувати навчальний процес залежно від здібностей кожної людини, бажаної для неї швидкості опанування матеріалу та особливостей поведінки. Індивідуальна освітня траєкторія формується під конкретний інформаційний портрет учня. А для цього застосовують алгоритми машинного навчання та штучного інтелекту. Інтерактивність, як зазначила Валерія Іонан, дозволяє учням використовувати різні органи чуття та отримувати емоції, що сприяє ефективному засвоєнню інформації. Це досягається завдяки віртуальній реальності, гейміфікації, доповненій реальності.

ПОДОЛАННЯ ЦИФРОВОГО РОЗРИВУ - ТЕХНІКА ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ, ІНТЕРНЕТ-СУБВЕНЦІЯ ДЛЯ ОТГ ТА ШКІЛ, СУБСИДІЇ НА ІНТЕРНЕТ

Олександр Шелест, заступник Міністра цифрової трансформації з питань розвитку цифрової інфраструктури, наголосив на проблемі цифрового розриву, адже понад 15 тисяч сіл в Україні не мають швидкісного інтернету. Для подолання географічного розриву цьогоріч вже запускається програма “Інтернет-субвенція”, яка дозволить приєднати понад 3000 населених пунктів і понад 6000 соціальних закладів, зокрема, шкіл до швидкісного оптичного інтернету. Прийом заявок розпочався з 17.05.21, деталі програми та умови отримання субвенції - тут: https://bit.ly/3wl2613.

Частина сімей в Україні не мають фінансової змоги сплачувати за інтернет, хоч у нашій країні він один із найдешевших у світі. Наприкінці 2020 Верховна Рада прийняла Закон “Про електронні комунікації”, який набере чинності з 01.01.2022 року та імплементує європейські та світові практики - доступ до швидкісного інтернету є універсальною послугою, тобто гарантує кожному українцю право на отримання якісних та доступних універсальних електронних комунікаційних послуг.

Для подолання фінансового розриву у 2022 році плануються запровадження адресних субсидій на інтернет. Планується запровадження спеціального оформлення сайтів, навчальних та інших сервісів, які зараз є недоступними для людей з порушеннями зору, слуху.

Нагадаємо, що для подолання наслідків пандемії Уряд виділив субвенцію - 1 мільярд гривень на ноутбуки для вчителів, які будуть закуповувати місцеві бюджети.

ЄДИНА ОСВІТНЯ ЕКОСИСТЕМА - ПЛАНИ МОН ЩОДО ЦИФРОВІЗАЦІЇ

Артур Селецький, заступник Міністра освіти і науки з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації зазначив, що держава та МОН розпочали роботу щодо створення єдиної освітньої системи з цифровими інструментами та технологіями для освітянської спільноти, учнів, батьків. Вже розроблений безоплатний сервіс електронних щоденників та журналів. Система включатиме єдиний реєстр здобувачів освіти, з єдиним профілем, починаючи від вихованця дитячого садочку до учня та студента, з усіма здобутками та досягненнями.

На базі реєстру будуть розроблятися багато електронних сервісів, вже триває робота над проєктом “Позашкілля” - про те, як в тому чи іншому місті дитина може проводити своє дозвілля.

ОСВІТНІ АНАЛІТИЧНІ ЦЕНТРИ - ВИМОГА СУЧАСНОСТІ ТА МАЙБУТНЬОГО

Підпишіться на email розсилку!

Анастасія Паращук, голова відділу партнерств студії онлайн-освіти EdEra, зазначила про те, що у всьому світі зрозуміли необхідність заснування освітніх аналітичних центрів, які б досліджували освіту, її якість, пропонували ідеї та рішення, лобіювали зміни в політиці тощо.

На мою думку, створення таких центрів в Україні дуже необхідне. Як вже неодноразово зазначав, нам необхідні якісні освітні вимірювання, щоб аналізувати рівень знань здобувачів освіти та покращувати якість освіти”.

Опубліковано:
Освітній портал
Редакція сайту не є автором статті, тому всі його джерела належать автору самої статті
0.0
Актуальність і новизна:
Подача і оформлення матеріалу:


Вам також може сподобатись

Показати більше

Нещодавні матеріали бібліотекки

Показати більше

Підпишіться на email розсилку!

Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном

Новина додадана до збережених

Перейти до кабінету
x
x
Статус користувача