Пошук по сайту

"Люди вчаться не на помилках, а на своїх перемогах і успіхах" - Володимир Співаковський

Освіта в Україні

Блоги

Їх так і підмиває сказати: ось твоя помилка!

Тому що очі вчителя так і вишукують у дітей помилки - в текстах, словах, відповідях, думках, діях.

Пропорція приблизно така: на помилки ми звертаємо увагу 90%, і лише 10% на захоплення "Молодець! Ось де ти класно зробив-сказав-вийшло".

А з іншого боку, як взагалі вчити інакше, якщо не на помилках ... Як їх виправляти і рухатися вперед?

Ось уже і червоне чорнило скасували, впровадили зелену пасту ... і оцінки скасували, і програму розвантажили, аби діти не напружувалися і нервували.

А щастя все немає.

А тут ще ця клята приказка - на помилках вчаться ... Ну, що з цим робити ???

Скажу так.

Відповідь на питання про помилки - легка. Просто система освіти, на жаль, безнадійно відстала від усіх інших галузей, де давно вирішені аналогічні проблеми з помилками або взагалі вони не є проблемами.

Давайте пройдемося по іншим видам діяльності і подивимося аналоги.

Архітектура. Ви бачили коли-небудь архітектора, який би здав свій проект з першого пред'явлення, і за цим проектом почали б відразу будувати будинок? Ні, зовсім не так.

Архітектору вказують на недооблік чогось ..., на недоробки ..., на необхідність коригувань, виправлень і нових додаткових вимог. І в жодного архітектора не виникає образ, сліз і комплексів. Бере і коригує. Причому багато-багато разів.

І нічого страшного. Зате потім будинок красивий і стійкий.

Та й поет переписує-перекреслює свої вірші багато-багато разів, доводячи їх до досконалості.

Дивіться, навіть в стрибках в довжину дають 6 спроб. Причому, в залік йдуть не помилки, і навіть не усереднений показник. А найкращий результат. Навіть якщо при цьому було 5 помилкових стрибків.

Ви запитаєте - так чому ж ТІЛЬКИ від нещасної дитини ВИМАГАЮТЬ здати її продукцію на відмінно з ПЕРШОГО пред'явлення? Погрожуючи при цьому двійкою, покаранням, записом в щоденнику, скаргою батькам або взагалі погрожуючи майбутнім лузерством.

Висновок.

Для виправлення помилок має даватися стільки спроб, скільки дитина захоче сама, поки їй не набридне їх виправляти. При цьому буде так: одні діти щось виправлять і кинуть, типу, ставте, що хочете. Окей ...

Інші діти будуть битися до кінця, до перфектно кінцевого результату. Це теж показник, не тільки знань, а й волі, характеру.

Чому так? Тому що у дитини повинен з'явитися внутрішній стимул добиватися важливою для неї мети. Саме звідси буде виростати її «вміння вчитися».

А не тотальна нервова концентрація на помилках.

Тому що люди вчаться не на помилках, а на своїх перемогах і успіхах.

Володимир Співаковський

Теги:
Читайте також:

"Скільки вчителів початкової школи пройшли сертифікацію?"

"МОН: учасникам освітнього процесу надаються пільгові умови страхування від коронавірусу"

"Випускники можуть бути звільнені від складання ДПА у формі ЗНО"

Коментарі {0}

Чтобы оставить свой комментарий, необходимо зарегистрироваться.

Опитування
Як ви оцінюєте роботу Шкарлета С.М.
Інші новини