UA Рус

Лілія Гриневич про новий професійний стандарт вчителя

Лілія Гриневич про новий професійний стандарт вчителя

29 грудня 2020 року був затверджений новий професійний стандарт вчителя, в якому конкретизовані вимоги до професійних компетентностей педагога. Ексміністерка освіти і науки України Лілія Гриневич брала участь у створенні документу. Вона поділилась власним баченням щодо впровадження професійного стандарту під час інтерв’ю для порталу НУШ.

На її думку, впровадження стандарту має відбуватись поступово, супроводжуватись чіткою системною комунікацією, яка спрямована до всіх учасників освітнього процесу.

Перехідний період повинен тривати не менше, ніж 3 роки, і складатися з певних етапів.

Спочатку документ має стати основою для подальшого розроблення освітніх програм підготовки педагогів, що мають враховувати всі заклади вищої освіти, які готують майбутніх вчителів.

Наступним кроком має бути вдосконалення програм підвищення кваліфікації педагогів. Організації, які пропонують курси, повинні чітко формулювати свою позицію щодо тих компетентностей, які вони можуть запропонувати.

Третім кроком має стати інтеграція педагогічної діяльності в систему оцінювання. Вчитель має надавати власну оцінку своїм вмінням та планувати підвищення кваліфікації з метою опанування нових знань та навичок чи вдосконалення набутих.

Підпишіться на email розсилку!

Коли вчитель матиме можливість отримувати підвищення кваліфікації відповідно до вимог нового профстандарту, документ можна буде застосовувати для обов’язкової атестації.

Лілія Гриневич зазначає, що вчителів можна буде оцінювати за новим стандартом лише після підвищення статусу вчителя, що в першу чергу виражається в гідній заробітній платі.

Вона нагадала, що після початку реформи НУШ з 2017 року зарплата вчителів зросла приблизно на 90%, однак з урахування інфляційних процесів та з огляду на те, якою мізерною вона була, наразі питання достойної оплати стоїть досить гостро.

Ексміністерка наголосила, що з урахуванням досвіду освітніх систем в успішних країнах світу, насамперед слід підтримувати та просувати соціальний статус вчителя, що необхідно для запровадження нового професійного стандарту.

Професійний стандарт вчителя є фундаментальним документом, який окреслює професійні цінності педагога. Його положення повинні братись за основу для розроблення освітніх програм з підготовки вчителів у вишах та підвищення кваліфікації, для акредитації освітніх програм підготовки педагогів, для самооцінювання та атестації вчителя. Професійний стандарт має спонукати до особистісного та професійного розвитку педагога задля приймання сучасних викликів в освіті.

Лілія Гриневич розповіла, як необхідно розуміти стандарт.

Діяльність вчителя складається з п’яти трудових функцій, в межах кожної з яких нараховується по 3 компетентності.

Трудова функція А передбачає навчання школярів відповідно до сучасних методик та технологій. До неї входить мовно-комунікативна, предметно-методична, інформаційно-цифрова компетентності.

Трудова функція Б зображує партнерські взаємовідносини між всіма учасниками освітнього процесу. До її складових входить психологічна, емоційно-етична та компетентність педагогічного партнерства.

Трудова функція В уособлює організацію здорового, безпечного, інклюзивного освітнього середовища. В її межах знаходиться інклюзивна, проєктувальна та здоров’язбережувальна компетентність.

Трудова функція Г –  управління навчальним процесом. У її складі організаційна, прогностична та оцінювально-аналітична компетентності.

Трудова функція Д передбачає постійний професійний розвиток. До неї входить рефлексивна, інноваційна компетентність та здатність до навчання протягом життя.

Лілія Гриневич повідомила, що розробники стандарту планують восени презентацію брошури з поясненнями та коментарями щодо позицій професійного стандарту.

Вона зауважує, що задля ефективного впровадження нового професійного стандарту, вчителі повинні мати час для підвищення кваліфікації на його основі. Використання документу як карального інструменту знівелює його позитивний вплив, спричинить справедливий опір педагогів і не буде сприяти їхньому професійному розвитку.

 

 

 

 

Опубліковано:
Освітній портал
Редакція сайту не є автором статті, тому всі його джерела належать автору самої статті
0.0
Актуальність і новизна:
Подача і оформлення матеріалу:


Вам також може сподобатись

Показати більше

Нещодавні матеріали бібліотекки

Показати більше

Підпишіться на email розсилку!

Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном

Новина додадана до збережених

Перейти до кабінету
x
x
Статус користувача