Гра для дитини будь-якого віку є найулюбленішим видом діяльності та способом пізнання навколишнього світу. У класі цікаву та корисну забаву можна використовувати як інструмент для пояснення нового навчального матеріалу, налаштування учнів на продуктивну роботу та легке засвоєння інформації.
«Так чи ні»
Вчитель загадує літературного героя, число, явище природи, історичну подію, термін чи поняття, що відповідає предмету та тематиці уроку. Учні послідовно починають ставити питання, на які ведучий повинен відповідати лише «так» чи «ні».
Така гра дозволить формувати у дітей навички системного мислення, відбирати факти, поєднувати їх між собою та збирати у єдиний логічний ланцюг.
«Капелюх»
Гра підходить для узагальнення вивченого матеріалу з конкретної теми. Учнів слід поділити на команди. У капелюхи складається певна кількість карток з назвами, поняттями або фразами. Ведучий від кожної команди повинен пояснити значення написаного, уникаючи спільнокореневих із зазначеним слів, а решта - відгадує, що там написано. Яка команда дасть більше правильних відповідей за певний проміжок часу, та й отримає перемогу.
«Ребус»
Гра допоможе увімкнути логічне мислення. Вчитель на початку уроку показує дітям намальований на ватмані або дошці ребус з закодованою назвою теми уроку. Такий варіант гри можна використовувати для визначення декількох понять після вивчення окремої теми з метою закріплення нової інформації.
«Кросворд»
Вчитель пропонує учням закріпити вивчений матеріал за допомогою вирішення кросворду. Для визначення кожного зашифрованого слова ведучий задає дітям питання.
«Наскельний малюнок»
Клас необхідно розділити на 2-3 команди. Кожна команда повинна намалювати на ватмані декілька змістовних піктограм, що стосуються вивченої теми чи предмета. По черзі представники кожної команди представляють до уваги суперників свої малюнки. Учасники інших команд повинні відгадати зміст повідомлення.
«Знайди помилку»
Під час викладення нового матеріалу вчитель навмисно припускається помилок. Завданням учнів є миттєве виявлення невідповідностей та пояснення, в чому хибність твердження. Гра дозволяє сконцентрувати увагу учнів до вивчення матеріалу, напрацювання вміння критично сприймати дійсність і формування навичок для створення аргументованих відповідей.
Викладення навчального матеріалу з використання ігор робить освітній процес цікавим, ефективним та пізнавальним, оскільки під час таких забав учні мають змогу розвивати та удосконалювати різноманітні навички та вміння, що знадобляться їм не тільки у подальшому навчанні, а й у дорослому житті.
Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном