Інститут соціальної та політичної психології разом з з Асоціацією політичних психологів України в жовтні провели дослідження щодо дистанційного навчання.
Що показало дослідження?
Готовність навчальних закладів до дистанційки:
- Майже чверть респондентів (23,8%) оцінюють стан готовності закладів освіти до навчального року скоріше або зовсім негативно, а серед працівників освіти цей показник ще вищий – 27,6%.
- Скоріше позитивно готовність закладів освіти оцінює менше ніж половина респондентів (44,5%), серед педагогічних працівників – 55,2%.
Про результати дистанційного навчання:
- Результати дистанційного навчання тією чи іншою мірою негативно оцінюють понад половину респондентів (56,2%).
- Причому попри накопичення досвіду взаємодії з навчанням в онлайн-режимі частка негативних оцінок його результатів майже не змінилася (55,7% у 2020 році), хоча позитивних – трохи збільшилася: з 27,1% у 2020 році до 33,2% у 2021.
Вплив дистанційки на учнів:
- Ставлення українського суспільства до дистанційного навчання є переважно скептичним.
- Лише кожен п’ятий респондент (21,3%) погоджується з тим, що завдяки дистанційному навчанню учні (студенти) стають більш дисциплінованими та самостійними, 66,1% так не вважають.
- Найбільш категоричними в цьому питанні є мешканці південних областей України, лише 6,6% з яких убачають у дистанційному навчанні шанс для учнів та студентів набути більшої самостійності, і майже 80% з цим не згодні.
- У міру накопичення досвіду взаємодії з дистанційним навчанням зростає й частка громадян, які вбачають у ньому загрозу психологічному благополуччю дітей та молоді.
- Минулого року половина респондентів (50,4%) погоджувалася з твердженням, що дистанційне навчання руйнує психіку і соціальні навички дітей, а тому має бути повністю заборонене, 27,3% – не погоджувалися.
- На момент останнього опитування згодні із цим твердженням 56% респондентів у цілому по вибірці і майже 60% тих, хто має в сім’ї учнів або студентів.
- Найменше тривоги наслідки дистанційного навчання викликають у мешканців західних областей, де кожен третій (33,1%) не вбачає в ньому небезпеки для дітей та молоді, найбільше – на Півдні, де майже 70% респондентів упевнені в тому, що дистанційне навчання шкодить психологічному благополуччю молодого покоління.
Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном