UA Рус

Ідеї про освіту, які так і не здійснилися - Ігор Лікарчук

Ідеї про освіту, які так і не здійснилися - Ігор Лікарчук

Завершився святковий день. Цього дня, хочеш того чи ні, але в думках повертаєшся до 1991 року.

Події тих часів у мене й досі в пам’яті... А ще й більшість тих подій відбувалася на Хрещатику, якраз під вікнами мого тодішнього офісу... Переважна більшість населення України була в ейфорії від того, що держава стала незалежною. Хоч величезна кількість людей не усвідомлювала того, що це, насправді, означає. А більшість і не могла уявити наскільки тяжким і кривавим буде шлях до справжньої незалежності. І як довго доведеться цим шляхом йти.
І ще не прийшли...

У той час з'явилися перші, зроблені на державному рівні, заяви про те, якою має бути освіта незалежної України. Їх виголосив Іван Андрійович Зязюн, - один із найавторитетніших освітян України тих і наступних часів, а у той період нашої історії - Міністр НАРОДНОЇ освіти України. На жаль, уже покійний. Не можу в цей святковий день не згадати про ті його ідеї. Яким, на жаль, так і не вдалося здійснитися.

Ось про що мріяв ПЕРШИЙ Міністр НАРОДНОЇ освіти незалежної України на зорі її незалежності. Цитую. «Якщо республіка хоче примножувати свої фінанси, то вона повинна їх вкладати в освіту. Якщо уряд цього не розуміє, то він програє, а ми опинимося на грані краху".

"Я стою на тому, щоб учителям дати повну свободу. Коли він має диплом на рівні держави, йому доручено виконувати його функцію, то його не треба пригнічувати недовір'ям".

"Треба в нашій освітній системі, а вона, до речі, повинна бути не державною, а державно-громадською, сказати вчителеві, причому, щоб це не виходило від міністра, не від начальника облувно чи завідуючого райвно, а від самих людей: ми вас отаких педагогів тримаємо. Ви, або маєте весь час працювати над собою, або мусите піти працювати в іншу галузь".

"Нам треба бути дуже обережним у так званих освітянських революціях".

"Шкільна оцінка повинна відтворювати працю учня, а не його наставника. Тоді обов'язковість середньої освіти сприймалася б у конституційному плані. Тобто, держава може дати освіту тим, хто хоче вчитися".

Того, хто відбуває уроки, в школі тримати не потрібно".

"В ринкових умовах багато що зміниться в нашій галузі. Єдине чого не можна допустити, так це зменшення вкладання капіталу, інвестицій в неї".

Ці та інші ідеї Івана Андрійовича могли реально змінити освіту України. Але вони реалізовані не були. Причин тому багато. І втратила українська освіта від того чимало. На жаль. Й Івана Андрійовичу вже майже забули. Зате на вустах у багатьох нові освітні «месії» із закордонними чужими меседжами... Які вчать нас, як маємо навчати дітей та творити українську освіту. Але на зарубіжний манер. Як колись - на російський (радянський). Чим роблять нашу освіту знову залежною. У незалежній Україні.

Ігор Лікарчук

Опубліковано:
Освітній портал
Редакція сайту не є автором статті, тому всі його джерела належать автору самої статті
0.0
Актуальність і новизна:
Подача і оформлення матеріалу:


Вам також може сподобатись

Показати більше

Нещодавні матеріали бібліотекки

Показати більше

Підпишіться на email розсилку!

Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном

Новина додадана до збережених

Перейти до кабінету
x
x
Статус користувача